ששת משפחות החטופים שנחתו בקטר, בניסיון לנסות לקדם עסקה אפשרית, נפגשו עם ראש הממשלה המקומי, כך דווח הלילה (בין שבת לראשון) ב"וואלה!". מדובר בפעם הראשונה שבה הוא נפגש עם משפחות של חטופים מישראל, לאחר שאלו הגיעו למדינה בטיסה ישירה. 

בניסיון לקדם עסקה: משפחות חטופים נחתו בקטר | דיווח
סערה בארה"ב: שר ההגנה אושפז, הפנטגון הסתיר זאת במשך ימים

על פי גורם קטרי בכיר, הפגישה מעידה על החשיבות שרואה הממשלה בסוגיה זו. בנוסף, הדבר מצביע על הניסיון הקטרי להדוף לחצים שונים שמופעלים עליהם, הן מצד חברי קונגרס אמריקאים והן מצד ארגונים יהודים בארצות הברית. 

זמן קצר לפני כן, נפגשו המשפחות עם  סגן שר החוץ של קטאר מוחמד בן עבד אל-עזיז אל-חוליפי, שעומד בראש צוות המשא ומתן מטעם המדינה. במובן מסוים, הצביעות של קטר, אשר העבירה במהלך השנים סכומי עתק לארגון הטרור בעזה, ומפעילה את ערוץ אל ג'זירה מתגלה פעם נוספת, כשאותו הבכיר התייחס לסבל שאותו עוברות משפחות החטופים. 

"קטאר מבינה בצורה עמוקה את הסבל של החטופים ושל בני משפחותיהם. נפגשנו ישירות עם בני משפחות החטופים כדי לחלוק עמם כמה שיותר מידע שאנחנו יכולים וכדי להבטיח להם שקטאר מחויבת להשתמש בכל האמצעים שברשותה כדי להביא לשחרורם. נמשיך לעמוד בקשר עם המשפחות", אמר הבכיר הקטרי, על פי הדיווח. 

כניעת מחבלי הנוח'בה (צילום :דובר צה"ל)

בתוך כך, שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן, מקיים בימים אלו סבב ביקורים באזור, על רקע המשך המלחמה שהחלה לאחר הטבח הרצחני של חמאס בישראל. הוא צפוי לנחות מחר (שני) בישראל, ולהיפגש בעוד יומיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר החוץ ישראל כ"ץ וחברי קבינט המלחמה. מדובר בביקורו החמישי של בלינקן מאז תחילת המלחמה. 

בלינקן מגיע לישראל כחלק מביקור אזורי נרחב שהוא מקיימים בימים אלו. במהלך הביקור, מבקר הבכיר האמריקאי בטורקיה, כרתים, יוון, עמאן, ירדן, קטר, אבו דאבי, איחוד האמירויות, יהודה ושומרון, ערב הסעודית ומצרים.