"אזהרה: בפוסט הזה אני מרים לאנשים שראיתי בהם אויב עד לאחרונה. טעיתי. הם לא האויבים שלי. בוודאות טעיתי. אני טוען שבשלב הזה של הלחימה אנחנו מנצחים ובגדול. אני אומר לשחרר את ביבי מהאשמות. לשחרר אותו 100% ולהעביר את האחריות לבית המשפט". כך כתב ישי גרין, ממובילי מחאת ההייטק ו"אחים לנשק", בתגובה לזירה הפוליטית שמתחילה לזלוג להתמודדות עם המלחמה, זהו יומה ה־93. בשיחתו עם ינון מגל ויוסי יהושוע ב-103FM הבהיר גרין את עמדתו.

תרחיש האימים: במתקפת חיזבאללה יקרסו המוצבים בגבול לבנון | יצחק בריק
התגובה הישראלית לא מספיקה? בצפון זועקים: "לנו אין חשמל, בלבנון כן"

"מה קרה?", שאל מגל בפתח השיחה, וגרין השיב: "צריך להסתכל פנימה. הדעות שלי לא מעניינות, במיוחד לא בתקופה כזו, וגם מי אני, אבל כן יש משהו מרכזי - אני מסתכל פנימה ואני רוצה להקשיב לאחרים, וכשהתחלתי את התהליך גיליתי גם את הדברים האלה. מה שעושים לעם שלנו, מה שקורה לנו, אי אפשר להמשיך ככה. אני די עילג, אני לא באמת יודע לדבר, אני אדם שמשנה את דעתו, אבל משהו אחד אני רוצה, שאנשים שכן יודעים לדבר יתפסו את העמדה הזו, יסתכלו פנימה, יקשיבו לאחר ויתחילו לשנות את דעתם. אי אפשר להמשיך ככה. זו הנקודה".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד הדגיש גרין כי הוא אינו מנהיג של אף קבוצה, מחנה או מחאה, אלא אדם פשוט כשאר הציבור. "אי אפשר לקחת את מה שאני אומר עכשיו ולהגיד שהמחאה התפרקה. אני מדבר בשמי, התחלתי להקשיב וגיליתי שאין לי מושג, שהם לא האויב שלי. אני מעלה את בן גביר, בתור משהו שנחשב לאויב, אני לא יודע, אולי הוא כן כזה נוראי, אבל שניה תדברו, הוא מהצד שלנו, הוא באותה הקבוצה. זו הנקודה. אנשים קשה להם עם בן גביר, לכו למישהו אחר, אבל להתחיל את השיח הזה. כולם צמאים לדבר הזה, לדבר המאוד טריוויאלי הזה, שיתחילו לדבר".

גרין פנה למגיש התוכנית וביקש את עזרתו בשינוי השיח: "ינון, יש לך המון כוח, הרבה אנשים אוהבים אותך, וזה נהדר, אבל יש לך המון כוח - אתה יכול להביא אחדות, כל אחד מאיתנו. פתאום אני מבין שאני מכונת הרעל, בלי כוונה, אני ישי גרין מכונת הרעל, בגלל כל מיני דברים שאני עושה, אומר. המכונה היא אנחנו, וזה צריך להסתיים. יותר מדי אנשים שילמו בחיים שלהם, יש לנו חטופים, יש לנו כל כך הרבה צרות, אי אפשר להמשיך עם הכיוון הזה. הלוואי והייתי יכול לשנות משהו, אני לא יכול. בסוף ביבי אחראי על המלחמה הזו, על שלום החיילים שלנו. הוא גם לא עושה שום דבר כדי להרגיע את העניינים".

"נגיד הרפורמה, שנלחמתי עליה, פתאום אמרתי 'בוא נקשיב', וואלה יש להם את ההיגיון שלהם", סיפר, "אני לא מתחבר לזה כי מבחינתי לתת עוד כוח למנהיגים, יש להם מספיק כוח, אבל זה לא משנה. עצם זה שהזכות שלך להחזיק בדעה שונה משלי, הדבר הזה לא קיים. אומרים שהמלחמה עכשיו זה רק בטוויטר, זה לא. אין לגיטימציה לדעתו של האחר".

מחאה מול ביתו של יריב לוין. באדיבות מחאת המילואימניקים אחים לנשק (צילום :מחאת המילואימניקים אחים לנשק)

לאור אמירותיו טען מגל כי היה פה אירוע דרמטי בעקבות הסירוב לשרת במילואים, וגרין ביקש לחדד: "הם סתם אמרו את זה, כולם התייצבו. ויכול להיות שזו הייתה טעות, שזה כנראה היה טעות. הם לא סירבו, הם הלכו ראשונים לתוך האש. הם חשבו שזו הדרך לשכנע את הצד השני של העם 'תקשיבו לנו'. הם לא אמרו שהם יפגעו בכלכלה, הם אמרו שהכלכלה תפגע. הם אמרו שזה מה שיקרה".

בסיום השיחה שיתף גרין בתגובות שהוא מקבל על הפוסט שהעלה. "חוויה לא פשוטה. זו בעצם התרבות שאנחנו חיים בה. ישר זורקים אותך החוצה. אני לא פעם ראשונה חווה את החוויה הזו, זה כואב אבל לא מספיק כדי לא לרדוף אחרי האמת שלך. גם כשיהיו הפגנות ואני ארגיש שצריך להדיח את ביבי אני לא אלך לשם, אין לי בית עכשיו. אני לא ימני, לא שמאלני, אני יודע שאני מוכן לשאול שאלות, ללמוד. אני מוכן, תביא לי את ההכי גרועים, לשמוע ולהקשיב לכל מה שהם אמרו ולחשוב על זה מחדש. זה מה שאני רוצה שכמה שיותר אנשים יעשו. אני רוצה שמנהיגים אמיתיים, אנשים של הצד שלי, שאני מעריץ אותם ומעריך אותם, שהם יעשו את המהלך הזה, שהדיבור יהיה פומבי. המנהיגים שלנו צריכים לדבר באופן פומבי אחד עם השני, רק ככה ננצח. מה יהיה הניצחון של המלחמה הזו? אני אומר שהניצחון זה אחדות. הניצחון של המלחמה הזו שהיא תסתיים באחדות של עם ישראל".

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM