גיא פלג פתח היום (ראשון) את תוכניתו ברדיו 103fm עם התייחסות לפיצוץ דיון הקבינט המדיני ביטחוני עם הרמטכ"ל, לאחר ביקורות קשות שקיבל הרצי הלוי מחלק מהנוכחים. 

הממשלה מתפרקת? גנץ ואיזנקוט נעדרו מישיבת הממשלה - וזו הסיבה
ליברמן על הוויכוח בקבינט: "אין לי ספק שנתניהו עשה אמבוש לרמטכ"ל"

"אני מקווה שברור לכם שמה שאירע בקבינט ביום חמישי האחרון לא הייתה הפניה של שאלות לגיטימיות לרמטכ"ל או ביקורות לגיטימיות על כוונתו של הרמטכ"ל להקים צוותי ביקורת אלא מארב מתוכנן לרמטכ"ל בזמן מלחמה", אמר פלג. 

"מפקד הצבא שמנהל מערכה מורכבת זה שלושה חודשים נקלע לאש מבית, ולא בפעם הראשונה. אולי עכשיו, ברור יותר הצורך להזהיר את הציבור מפני ראש הממשלה ושלוחיו, כלבי התקיפה שלו, הפעם ייבאו במיוחד אחד כזה ליתר ביטחון. השר אמסלם הרי לא חבר קבינט קבוע, הוא הגיע כמשקיף למקרה שההתנפלות על מפקד הצבא לא תהיה מספיק עוצמתית", הוסיף.  

לדבריו, "לא יעזרו ההסברים וההבהרות שהבדיקה של צוותים מקצועיים שיוקמו היא לצרכי הסקת מסקנות מבצעיות, כאלה הדרושות לצבא וכי צוותים דומים הוקמו גם במלחמות קודמות והיה לכך צורך, ולא יעזרו ההסברים שלא מדובר בוועדות בדיקה שיחליפו ולו באופן חלקי את וועדות החקירה שיוקמו, אם יוקמו, כשיוקמו, יום אחד רחוק. מי יוכל או יכול לבדוק את התנהלות הרמטכ"ל במלחמה, אם לא רמטכ"ל לשעבר?"

"מי מתאים יותר משאול מופז? דן חלוץ? מראשי המאבק נגד ההפיכה השלטונית? אולי גבי אשכנזי, שותפם הפוליטי של גנץ ואיזנקוט, ואולי בכלל בוגי יעלון, שר הביטחון לשעבר, הוא ממבקריו החריפים ביותר של נתניהו? מי? הרי ברור שיש כאן ניסיון לדחות את הדיון בשאלת עזה 'היום שאחרי', שיש כאן ניסיון לסמן את הרמטכ"ל והצבא כאחראים הבלעדיים לאסון 7 באוקטובר ולהציג אותם גם כאחראים לאסון וגם כמי שמנסים לטייח את הבדיקה שאחריו", סיכם.