נשיא בית המשפט העליון לשעבר, הפרופסור אהרן ברק, נבחר לשפוט מטעם ישראל בתביעה שהגישה דרום אפריקה באשמת "רצח עם" בעזה, והתגובות לא איחרו לבוא.

השלב הבא לקראת מיטוט חמאס: הדרישה של ישראל - והסירוב המצרי
השתנק מבכי: זה הראיון שהצליח לשבור את עומר ירדני

חבר הכנסת ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער, העלה בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) שלו פוסט וכתב: "מברך את ראש הממשלה ואת היועצת המשפטית לממשלה על ההחלטה הנכונה והמדויקת".

העיתונאי וכתב "מעריב" בן כספית עקץ: "הייתי בטוח שנשלח את בומבך".

העיתונאי והפרשן נדב אייל הוסיף: "מי שחירפו וגידפו את אהרון ברק במשך שנה, במשך שנים, זקוקים לו ולדמוקרטיה הישראלית כולה, להוויה ולמוניטין, כדי שנוכל לנצח. וברק מתייצב".

עם זאת, היו גם תגובות לא מרוצות. חברת הכנסת טלי גוטליב, כתבה בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) שלה: "בכל הכבוד. אני לא מסכימה שהנשיא בדימוס אהרון ברק יהיה השופט מטעם מדינת ישראל בבית הדין בהאג ועוד לבקשת רוה״מ נתניהו. מי שיצא שנה שעברה נגד הממשלה עכשיו ייצג את המדינה? וזה בחסות ממשלת ימין".

העיתונאי עקיבא נוביק כתב: "עוד לא ראיתי תגובות כועסות או זועמות מימין למינוי של אהרן ברק, אבל הפיד שלי עולה על גדותיו משמאלנים לועגים שחוגגים איזה נצחון מדומיין. למה אי אפשר לומר: מינוי מעולה של משפטן מוערך", והוסיף: "כמה טוב שמתעלים על המחלוקות הפנימיות בנושא כל-כך חשוב".

שר הפנים משה ארבל: ״אני מברך על המינוי של הפרופ׳ אהרון ברק לשופט בבית הדין הבינלאומי בהאג מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו וממשלת ישראל. מינוי זה הוא שיעור נוסף לכולנו כי בזמן אמת רב המאחד על המפריד וכולנו יחד נתייצב ונאמר ״הננו״ כשניקרא לדגל למען מדינתנו כאיש אחד בלב אחד. דעות שונות עם אחד ומאוחד״.

השר בני גנץ: "בשנה האחרונה קיימתי מספר שיחות עם נשיא העליון בדימוס פרופ׳ אהרן ברק. על ידיעותיו המשפטיות ושמו - אין מה להרחיב. הדבר החשוב ביותר שאני יודע להגיד עליו, הוא שמדובר בפטריוט ישראלי שתמיד יתייצב לצד המדינה שאותה הוא כל כך אוהב. כך גם הפעם. אני מברך על המינוי החשוב שלו לייצג אותנו בתביעה בהאג. החלטה נכונה וראויה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "לא בפעם הראשונה מדינת ישראל זקוקה לשכל, לידע האינסופי ולמעמדו הבינלאומי הייחודי של השופט אהרון ברק. מברך אותו על המינוי ומאחל לו בהצלחה".

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק: "חבורת אפסים, שהמשבר גדול עליהם בשני מספרים, ושאינם ראויים לאומץ ולקןרבן של הלוחמים. במשך שנה מנסים למרר כל יום מימיו ולהרוס את מפעל חייו של ברק. וכשמסתבכים על רקע טמטומם שלהם, רצים אליו שיציל אותם. בושה. ברק באצילותו - נענה".