על רקע המשך הלחימה בעזה ושתי הפסיקות הדרמטיות של בג"ץ, בעניין עילת הסבירות והנבצרות של רה"מ, הערב (ראשון) הוצג בכאן 11 סקר מנדטים חדש. על פי הסקר, המפלגה הגדולה ביותר היא המחנה הממלכתי בראשות השר בני גנץ, הליכוד הרחק מאחור.

על פי הסקר של כאן 11, המחנה הממלכתי, שהצטרפה בתחילת המלחמה לממשלת החירום, עומדת על 33 מנדטים. מיד אחריה היא מפלגת השלטון בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמקבלת בסקר הנוכחי 20 מנדטים בלבד. מפלגתו של יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד, מקבלת בסקר הנוכחי 14 מנדטים והיא המפלגה השלישית בגדולה.

מסיבת עיתונאים של נתניהו, גלנט וגנץ (צילום: מרק ישראל סלם)
מסיבת עיתונאים של נתניהו, גלנט וגנץ (צילום: מרק ישראל סלם)

מפלגת ישראל ביתנו, בראשותו של חבר הכנסת אביגדור ליברמן, שעד לא מזמן היה מועמד להצטרף לממשלת החירום, עם 10 מנדטים, וכך גם מפלגת ש"ס, בראשותו של חבר הכנסת אריה דרעי. מפלגת עוצמה יהודית, בראשות השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מיד לאחר מכן עם 8 מנדטים, ויהדות התורה בראשות שר השיכון יצחק גולדקנופף, עם שבעה מנדטים.

מפלגת חד"ש-תע"ל בראשותם של חברי הכנסת איימן עודה ואחמד טיבי עם חמישה מנדטים, וכך גם רע"ם ברשות חבר הכנסת מנסור עבאס. מפלגת מרצ עם ארבעה מנדטים, וכך גם הציונות הדתית בראשות שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. מפלגת העבודה מקבלת בסקר הנוכחי 1.5% ואינה עוברת את אחוז החסימה, וכך גם מפלגת בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה שמקבלת 1.2% בלבד.