בעקבות החתימה של חבר הכנסת עופר כסיף (חד"ש-תע"ל) על עצומה התומכת בתביעה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג, ארגון בצלמו בדרישה מוועדת האתיקה להעביר את כסיף מתפקידו בכנסת.

אחרי רצף ההתבטאויות שעוררו סערה: עונש חריף לח"כ עופר כסיף
"רצח עם?": לקראת הדיון בהאג - המסר של ארה"ב לדרום אפריקה

בהודעה נכתב: "אתמול חתם חבר הכנסת עופר כסיף על עצומה הקוראת להעמיד את מדינת ישראל לדין בהאג, ואף התגאה בכך  בעצומה נכתב בין היתר: החומרים אשר עולים מהתביעה מזוויעים ואמינים. ישראל אכן נוקטת בצעדים שיטתיים ויסודיים למחיקת אוכלוסיית עזה, להצמאתה, להרעבתה, להתעללות בה ולעקירתה. היא מיישמת מדיניות של מחיקת אפשרויות מחייה, וץאשר מובילה לג'נוסייד. היא הורגת באופן שיטתי שכבות אוכלוסייה רחבות, אנשי אקדמיה מובילים, סופרים, רופאים, צוותי רפואה, עיתונאים ואזרחים פשוטים. לאור האמור לעיל, אנו מבקשים להוסיף את קולנו כאזרחים וכאזרחיות ישראל לטענות שמובאות בכתב התביעה בעקבות החתימה על העצומה על ידי חבר הכנסת, ארגון זכויות האדם בצלמו הגיש תלונה לוועדת האתיקה בדרישה להוציא את חה"כ מהכנסת". 

מנכ״ל בצלמו שי גליק: "העמדה לדין של מדינת ישראל בהאג הינה דבר חמור ביותר שיפגע בצורה קיצונית במדינת ישראל במאבק בטרור בחיילי וקציני צה"ל ועוד. הדבר מהווה תקיעת סכין בגב של כל אזרחי המדינה מנהיגי המדינה חיילי צה"ל משפחות השכולות ומשפחות החטופים. חובה להעיף את כסיף ואתמול. הדבר מהווה הפרה של כל ספר האתיקה מצד לצד. אני דורש לכנס את הוועדה מידית ולהעיף אותו. האיש כל רגע שהוא בכנסת הוא חותר תחת מדינת ישראל פשוטו כמשמעו ומסכן את חיי מדינת ישראל. מקומו של האיש לא בכנסת. זהו".

כזכור, כסיף צייץ בטוויטר: "חובתי החוקתית היא לחברה הישראלית ולכלל היושבים בה, לא לממשלה שחברים בה ובקואליציה שלה קוראים לטיהור אתני ואף לרצח עם ממש. הם אלה שפוגעים במדינה ובעם, הם אלה שהובילו לפנייה של דרום אפריקה להאג, לא אני וחבריי. וכאשר הממשלה פועלת נגד החברה, המדינה ואזרחיה, קל וחומר כאשר היא מקריבה אותם ומבצעת בשמם פשעים על מזבח שמירה על קיומה שלה, זכותי ואף חובתי להתריע על כך ולעשות ככל יכולתי במסגרת החוק כדי לעצור זאת. לא אוותר על המאבק למען קיומנו כחברה מוסרית. זאת הפטריוטיות האמיתית – לא מלחמות נקם וקריאות להשמדה, לא שפיכות דמים מיותרת, ולא הקרבת אזרחים שנחטפו וחיילים במלחמות שווא".