היום ה־94 למלחמת חרבות ברזל: 136 חטופים עדיין מוחזקים בשבי החמאס, התמרון בעומק הרצועה מתרחב ובגבול הצפוני נרשמת הסלמה.  יו"ר הליכוד העולמי חבר הכנסת דני דנון שוחח עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM על המצב הביטחוני, על ביקורו של מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן בישראל ובנוסף, הגיב למינויו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, לתפקיד השופט מטעם ישראל בהרכב בבית הדין הבינלאומי לצדק, זאת במסגרת התביעה שהגישה דרום אפריקה נגד המדינה.

רימו אותך, ריקלין: כשנתניהו נקלע לצרה, אהרן ברק חש לעזרתו | בן כספית
בחירות הבזק כבר לא על הפרק? "אם נעצור את המלחמה - סינוואר יחגוג"

"אנחנו יכולים להוכיח שהם משקרים לגבי מספרי ההרוגים ברצועה. צריך להסתכל על הכוונה, בכל מלחמה יש נזק אגבי, אבל לנו אין כוונה לפגוע באזרחים. בוא נשווה את זה לארה"ב, מגיע מזכיר המדינה ונסתכל על הנזק האגבי של ארה"ב, ואתה תראה שישראל נמצאת במקום הרבה יותר טוב מרוב מדינות העולם".

הוא הוסיף: "אני מניח שהצגת מספרים אחרים ייעשה במסגרת התשובה לעתירה המקוממת הזו, נוכל להראות מספרים, הם גם סופרים את כל ההרוגים שמתים, יש מתים בעזה כל יום. אנחנו יודעים שהם מגזימים במספרים שלהם. לא קל לאמוד את גודל הנזק, ייקח זמן לאמוד את גודל הנזק והפגיעה בבלתי מעורבים, אבל מבחינת הכוונות יהיה קשה מאוד להאשים את ישראל שהיא מבצעת השמדת עם".

כשנשאל "אתה עדיין חושב ששחרור החטופים צריך להיעשות על ידי לחץ צבאי?", השיב חבר הכנסת: "אנחנו צריכים לעשות כל דבר בשביל לשחרר את החטופים גם במו"מ, גם אם זה אומר שאנחנו צריכים לעשות הפוגה נוספת. כל יום שעובר מרחיק את הסיכוי של החטופים לחזור בחיים. לכן אני חושב שכל דבר, גם פעולה צבאית הרבה יותר אגרסיבית, היינו צריכים לפנות את האוכלוסייה ולפעול כמו בצפון הרצועה. הפוגה היא ברגע שיש עסקה, הכוח מביא להפוגה, כמו בצפון. פעלנו בצורה מאוד אגרסיבית שהובילה למו"מ שהוביל להפוגה ושחרור". 

"עכשיו לפי דעתי צריך להפעיל יותר לחץ, יש מקום לשקול את הלחץ בנושא ההומניטרי גם. אני רואה את המשאיות שחמאס חוגג עליהן כל יום שנכנסות. עכשיו מגיע בלינקן ולוחץ עלינו בחוצפה שנפתח את מעבר ארז", הוסיף. 

"דרישה שאנחנו נפתח את מעבר ארז למעבר סחורות היא דרישה חצופה", הוא תקף. "בואו נדבר על ביקורי צלב אדום, תרופות, דברים שהיו בהסכם. אני חושב שאנחנו צריכים לבוא ולומר 'גם לנו יש צרכים הומניטריים'. אם הם היו אזרחים אמריקאים, ארה"ב לא הייתה נותנת למשאית אחת להיכנס. לפי דעתי זה מוגזם, בנושא הזה אנחנו צריכים לשים קווים אדומים".

דני דנון (צילום: מרק ישראל)
דני דנון (צילום: מרק ישראל)

בשיחתם התייחס חבר הכנסת גם למינוי אהרן ברק לשופט מטעם ישראל בתביעה בבית הדין בהאג. "אנחנו בעידן חדש אחרי שבעה באוקטובר, ולכן אנחנו צריכים לא רק לדבר על אחדות אלא גם להפגין אותה. כל דבר שמחזק את ישראל מבורך. לגבי העניין המקצועי, יש קולות לכאן ולכאן. אבל לגבי הכישורים ויכולות של השוט ברק, אין עוררין שהוא מביא ניסיון. אנחנו נמצאים במאבק נגד עתירה אנטישמית נגד מדינת ישראל, ברור לכולם שאנחנו לא מכוונים להשמדת עם".

עוד הוסיף: "אני חושב שראש הממשלה מסתכל על התמונה הרחבה, כרגע אנחנו נמצאים בשלב ששמים בצד את הימין והשמאל, לא כולם. רוב הציבור בישראל נמצא במקום של אחדות, מאבק משותף, הבנה של גודל השעה ויש לנו מאבקים גדולים. יש לחץ אמריקאי מטורף שמביא אותנו למקומות לא נכונים במלחמה היום, לכן אנחנו צריכים להיות חזקים ומאוחדים. אני חושב שזו החלטה נכונה של ראש הממשלה, לא יודע מי היו המועמדים האחרים, כי בפועל השופט ברגע שהוא מגיע מישראל כל דבר שהוא יגיד הוא יהיה מסומן ומזוהה. מבחינת הכישורים שלו יש לשופט ברק את היכולות לתרום ולהגן על ישראל".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm