בן כספית וינון מגל פתחו הבוקר (שני) את תכניתם בשיחה על הבחירה המפתיעה של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק, לשפוט מטעם ישראל בדיון שיתקיים בהאג. "בנסיבות שנוצרו, זה מה שהיה", אמר ינון, והוסיף: "לא שולחים אותו לדיון על משפט חוקתי או משפט קונסטיטוציוני או פסקת ההתגברות, שולחים אותו לאירוע שמייצג את עם ישראל על העניין של רצח עם. כאזרח המדינה הוא ראוי בהחלט לתפקיד הזה".

רימו אותך, ריקלין: כשנתניהו נקלע לצרה, אהרן ברק חש לעזרתו | בן כספית
ישראל זיו טוען: כך היעדר ההכרעה בצפון משפיעה על הקרבות ברצועה

עוד הוסיף כי "רצו מישהו מחו"ל, הדרג המקצועי, לא הפוליטי, זה לא הסתייע, והיות שדרום אפריקה מביאה סגן נשיא בית משפט עליון, היה צריך מישהו בשלב הזה. בהינתן שהבחירה היא בין ברק, חיות ובייניש, ברק הוא בחירה יותר טובה כי הוא גם ניצול שואה ויש לו הכרה בינלאומית. אין שופטים בדימוס ימניים, זה מה שיש. הדיון ביום חמישי, אין זמן להתחיל להתבחבש עם האירוע".

בתגובה, השיב כספית: "מה זאת אומרת זה מה שיש? היו שופטים ימניים, המפואר יותר שהוא בסדר גודל של ברק הוא שמגר, אין שום צורך שאתה צריך לשלוח לשם שופט עליון בדימוס. אני שמח שנזכרתם שהוא ניצול שואה, חבל שלא זכרו את זה במסע הרפש מתחת לבית שלו. ברק מעולם לא רדף את נתניהו. הוא ונתניהו היו בברית, ונתניהו היה גדול מגני בית המשפט העליון כל הקריירה שלו עד שנזכר שהוא נאשם". 

פעילות כוחות צוות הקרב של חטיבת 'יפתח' במרחב שג'עייה בעזה (צילום :דובר צה"ל)

"מה שהוא עשה היה מופקר", האשים מגל והוסיף: "ברק דיבר על חרוזי רעל. אתם פגעתם בביטחון של המדינה בצורה מופקרת. מה השאלה בכלל? ועוד התרעתם על כך שיש פגיעה בביטחון. לא הבטחתם לנו שעם ברק לא נגיע להאג? זה לא קשור למתנחלים אפילו".

בשלב זה, בחר כספית להאשים בחזרה, ואמר כי "הייתה פה אחלה מדינה עד 6 באוקטובר. עכשיו המדינה נשרפת בגלל כל מי שהוא לא נתניהו. הליכוד הוציא אותנו מעזה, אריק שרון בא עם זה. במקום לבקש סליחה ממשיכים לטנף".