יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, החל הבוקר (שני) לאסוף 70 חתימות מחברי כל סיעות הבית על מנת להביא להדחתו של ח"כ עופר כסיף מכנסת ישראל, לאחר שכסיף חתם על עצומה נגד ישראל התומכת בתלונה שהגישה דרום אפריקה בגין "רצח עם" בעזה. ואף הוסיף ברשתות החברתיות שהממשלה מבצעת בשם העם "פשעים".

"חותר תחת מדינת ישראל, מקומו לא בכנסת": עופר כסיף תחת מתקפה

ח"כ עודד פורר: "דברי הבגידה של ח"כ כסיף לא יכולים להישמע יותר בעוד דמם של חיילנו ואזרחינו זועק מן האדמה. ח"כ כסיף שנפסל בעבר מלהתמודד לכנסת בעקבות עתירה שהגשתי לוועדת הבחירות , בחר בזמן לחימה, להצטרף לאחת מהיוזמות ההרסניות ביותר לביטחונה של מדינת ישראל ובכך הוא תומך במאבק של חמאס נגד ישראל. הוא חייב למצוא עצמו במהרה מעבר לגבולות הכנסת ורצוי גם מעבר לגבולות מדינת ישראל."

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ח"כ יצחק קרויזר, יו"ר סיעת עוצמה יהודית: "הצטרפותו של ח"כ בישראל לתביעה נגד מדינת ישראל בבית המשפט הבין לאומי בהאג מסמלת את אחד מימיה השחורים של כנסת ישראל. בזמן שחיילי צה"ל מחרפים את נפשם בקרבות גבורה ברצועת עזה ובגבול הצפון וכשטובי בנינו נהרגים על הגנת המדינה, ח"כ יהודי, נבחר ציבור שמקבל משוכרת ממשלם המיסים, פועל כנגד עם ישראל כראשון אויבינו וצוררנו. המציאות הזו בלתי מתקבלת על הדעת ויש לשים לה סוף לאלתר".

חוק יסוד הכנסת סעיף 42א.(ג)(1) קובע  כי הכנסת רשאית, ברוב של 90 חברי הכנסת, להחליט להפסיק את חברותו של חבר הכנסת אם קבעה שהתקיים בו, לאחר היבחרה של אותה כנסת, אם תמך במאבק מזוין של מדינת אויב או ארגון טרור נגד מדינת ישראל (סעיף 7א). החוק קובע כי לאחר איסוף חתימות מ-70 חברי כנסת שיוגשו לוועדת הכנסת, הליך ההדחה, שבסופו יצטרכו 90 חברי כנסת להצביע על הדחת ח"כ כסיף יוכל לצאת לדרך.