ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר היום (שני) כי "בני גנץ, גדי איזנקוט וגדעון סער צריכים לעזוב את הממשלה". לפיד אמר את הדברים בפתח ישיבת סיעת "יש עתיד" והוסיף כי "הממשלה הזו לא כשירה להוביל את המלחמה. נתניהו לא כשיר להוביל את המדינה". בנוסף הציע את המועמדים שראויים בעיניו להחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובאופן מפתיע כלל ביניהם חבר כנסת מהליכוד.

בזמן שבלינקן נערך לשיחה קשה עם נתניהו: המשחק הכפול של ארה"ב נחשף
"הן היו קשורות על העצים, כיסיתי אותן": הגיבור שחילץ ב"נובה" בעדות מצמררת

"בני, גדי וגדעון נכנסו לשבת תחת נתניהו מפני שהאמינו שזה לטובת המדינה, אבל הם לא יכולים לתת לזה יד. כל עוד הם שם, כל עוד הם יושבים תחת נתניהו, הם נותנים לזה לגיטימציה", אמר לפיד. "מדינת ישראל צריכה ממשלה אחרת, וראש ממשלה אחר. 'יש עתיד' תיתן 24 אצבעות לכל מהלך של החלפת ממשלה. או בבחירות, או בממשלה חליפית. בראשה יכול לעמוד בני (גנץ), גדי (איזנקוט) או יולי אדלשטיין".

יולי אדלשטיין (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
יולי אדלשטיין (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

לפיד המשיך למתוח ביקורת על הממשלה, ואמר כי "זו ממשלה שבה הקבינט הביטחוני הפך לזירה של התקפות רעילות על צה"ל. זו ממשלה שממשיכה להעביר, בעיצומה של המלחמה, מיליארדי שקלים לכספים קואליציוניים מחפירים. זו ממשלה שאין לה עשיה מדינית ולא הגדירה תכלית אסטרטגית למלחמה". 
 
"בני, גדי וגדעון נכנסו לשבת תחת נתניהו מפני שהאמינו שזה לטובת המדינה. אולי זה היה נכון לפני שלושה חודשים, זה בטח לא נכון עכשיו. זו לא ממשלת אחדות, זו לא ממשלת חירום. הם לא מצילים את מדינת ישראל, הם מצילים את נתניהו", הוסיף. "למען הלוחמים שלנו, למען החטופים והמפונים, לא נכון להשאיר בשלטון את בן גביר וסמוטריץ' וסטרוק. למען המילואימניקים ובני המשפחות שלהם לא נכון לתת להם להעביר עוד תקציב עברייני ומושחת".

יאיר לפיד בקריאה להקמת "ממשלת חירום" (צילום: עידו רימון)

לדברי לפיד, "כבר שבועות ארוכים מכונת הרעל של נתניהו ועוזריו תוקפת את הרמטכ"ל, את הצבא, את המפקדים והלוחמים. כל ישיבה של הקבינט הופכת להתקפה רעילה על הצבא. גדי ובני היו רמטכ"לים. הם לא יכולים לתת לזה יד. כמה שהם לא ימחו, כמה הודעות גינוי שהם לא יוציאו, כל עוד הם שם, כל עוד הם יושבים תחת נתניהו, הם נותנים לזה לגיטימציה".
 
לסיום אמר, כי "אפשר להקים תוך זמן קצר ממשלה רחבה, הגונה, אכפתית, שתיתן גיבוי לצה"ל, תעזור למילואימניקים, תעביר תקציב לטובת אזרחי ישראל. ממשלה שתחזיר את המפונים לביתם, תשים על השולחן תוכנית שיקום לאומית ותתחיל לבנות פה מציאות אחרת".