יו"ר ועדת הבחירות, השופט נועם סולברג הכריע היום (שני) בעתירת התנועה לאיכות השלטון, וקבע כי הסרטונים של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מחלק נשקים לכיתות כוננות מהווים תעמולת בחירות אסורה. השר בן גביר נדרש להסיר את הפרסומים עד 14 בינואר.

לפיד הכריז: זהו חבר הכנסת מהליכוד שנתמוך בהקמת ממשלה בראשותו
נתניהו צדק או טעה? זה מה שחשבתם על מינויו החדש של אהרן ברק כשופט בתביעה בהאג

העתירה, שהוגשה על ידי התנועה לאיכות השלטון, באמצעות ב"כ עוה"ד תומר נאור והידי נגב, ביקשה לאסור על בן גביר והמפלגה לעשות שימוש בלתי חוקי בטקסי חלוקת נשק של משטרת ישראל לצורכי תעמולת בחירות.

השופט סולברג חייב את בן גביר ומפלגתו בתשלום הוצאות של 7,000 שקלים, וקבע כי מטרתו של בן גביר היא "להעביר מסר ציבורי פוליטי לאזרחי ישראל". עוד קבע סולברג כי מדובר בניסיון של בן גביר לקבע את הזיהוי שלו עם פעולה רשמית של המשטרה.

בהחלטתו קיבל השופט סולברג את העתירה בחלקה. הוא קבע כי רוב הפרסומים של בן גביר והמפלגה ברשתות חברתיות, המציגים את השתתפותו של בן גביר בטקסי חלוקת הנשק, אכן מהווים שימוש אסור בנכסי ציבור לצרכי תעמולה.

על כן הורה השופט סולברג להסיר את רוב הפרסומים הללו מחשבונות הרשתות החברתיות של בן גביר והמפלגה. כאמור, השר בן גביר והמפלגה נדרשים לבצע זאת עד ליום 14 בינואר 2024.

עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון: "מיום שמונה לתפקידו, פעל השר בן גביר ככל יכולתו על מנת לטשטש את הגבולות שבין המקצועי לפוליטי, תוך שהוא הולך ומכפיף את משטרת ישראל על שוטריה ומפקדיה לצרכיו הפוליטיים הצרים, אנו מברכים על החלטתו של יו"ר וועדת הבחירות, ומקווים כי זוהי אבן דרך נוספת במאבק הקשה נגד הפגיעה בעצמאות המשטרה והפיכתה לכלי פוליטי בידיו של השר בן גביר". 

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "כאשר מדובר בבן גביר, הכל מותר והכל כשר. אילו היה מדובר בפוליטיקאי אחר, הפרסומים אינם היו נפסלים, כלל השרים מעלים פרסומים אודות פעילות משרדם, אך רק לי פוסלים פוסטים ברשתות החברתיות - זוהי אפליה על רקע פוליטי.

הקמנו בשיתוף המשטרה למעלה מ-900 כיתות כוננות ברחבי הארץ, כולם ראו כיצד פעלו כיתות הכוננות בעוטף, בכל מקום אשר נכחה כיתת כוננות מיומנת וטובה - כך נמנע אסון כבד יותר. בכוונתי לשקול להגיש ערעור על החלטת יו"ר ועדת הבחירות, השופט נעם סולברג".