סערה התעוררה הלילה (בין שני לשלישי) לאחר שכוחות צה"ל הרסו מספר בתים בגוש עציון. "רק הלילה נפל חייל מגוש עציון, איך אין לאלוף בושה לבצע פשע כזה בעיצומה של המלחמה?", תקפו. 

"נשמע פיצוץ גדול": פרטים חדשים על האירועים שבהם נפלו הלוחמים בח'אן יונס
בדרך להתנגשות? המסר הברור שקיבל נתניהו מירדן

בסביבתו של שר האוצר בצלאל סמוטרץ', תקפו בחריפות: "לאחר הוראת השר שלא לבצע את  ההריסה אלוף הפיקוד החליט להגדיר את ההריסה כאירוע עם דחיפות ביטחונית מיידית ובכך עקף את סמכותו של השר כדי לקבל את אישורו של שר הביטחון".

פינוי הבתים בגוש עציון (צילום :ללא קרדיט)

עוד הוסיפו כי "בסביבתו של השר תמהים על כך שלאלוף הפיקוד לא היה דחוף לפנות את הבניה הבלתי חוקית של הבדואים שהייתה באותו מקום בניגוד לחוק בשנים האחרונות כמו גם שהוא לא פועל לעצור את הבניה הערבית שמשתוללת בכל מזרח גוש עציון ובכלל בכל רחבי יו"ש. מצער שבבוקר כזה קשה ובימים בהם צה"ל עסוק במלחמה אלוף הפיקוד באישור שר הביטחון מסיט כוחות לאכיפה נגד מתיישבים", אמרו בסביבתו של השר".

פינוי הבתים בגוש עציון  (צילום: ללא קרדיט)
פינוי הבתים בגוש עציון (צילום: ללא קרדיט)

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, האשים את שר הביטחון יואב גלנט: "בבוקר קשה זה, כאשר אנו סופרים את נופלינו, כשלוחמינו בעזה והעם מאוחד, בא השר גלנט והורס התיישבות. במקום לעצור ולהרוס את ההשתלטות הבלתי חוקית הפלסטינית על המרחבים, בוחר גלנט לתקוע אצבע בעין למתיישבים והלוחמים. זה המשך הקונספציה והפיכת האוהב לאויב והאויב לאוהב".

מי שעוד הצטרף לביקורת, הוא חבר הכנסת צבי סוכות: "זה באמת כל כך מכעיס. לאחר שבקשתו להרוס התיישבות יהודית נדחתה על ידי השר הממונה בצלאל סמוטריץ הגדיר האלוף פוקס בעיצומה של המלחמה את פינוי ההתיישבות כצורך ביטחוני דחוף. עכשיו.. אין אף כפר ערבי בטווח הנראה לעין, בחודשים האחרונים לא היה שם אף אירוע ביטחוני ומאהל בדואי שהיה שם עד לאחרונה בניגוד לחוק לא פונה מעולם. מאות שוטרים ולוחמים נשלחו לבצע את המשימה הבוקר. האובססיה של פוקס לפינוי יהודים בלתי נתפסת".