חבר הכנסת ניסים ואטורי, התראיין הבוקר (רביעי) ברדיו קול ברמה, והתייחס לסערה שעורר בתחילת המלחמה, לאחר שאמר כי "צריך לשרוף את עזה עכשיו". חבר הליכוד סירב לחזור בו מהדברים: "הם באו ושרפו אותנו, את הילדים שלנו בעוטף עזה, תשימו את זה על המשקל, על המאזניים. לא שאני משווה אותנו אליהם, אבל כשהעם רוצה לקום ולהגן על ילדיו ממעשים כאלה נוראיים של שואה, אתה חייב עם כל האמוציות לבוא ולהיכנס בכל הכוח, וזה מה שעשינו".

הפגנות לא על הפרק: הצו של בג"ץ נגד מעורבות בן גביר במשטרה
אור הלר על האסון ברצועה: "לא הייתה רשלנות, שרשרת אירועים נוראית"

"אמרתי 'לשרוף את עזה', לשרוף, מה זאת אומרת? להיכנס ולקרוע אותם. אין פה מחשבה אפילו, אין שיקול דעת. שחיילים של צה"ל לא יחשבו לשנייה אחת וייפגעו בגלל שאנחנו צריכים להיות הומאניים", הוסיף. 

פעילות כוחות צוות הקרב של חטיבת 'יפתח' במרחב שג'עייה בעזה (צילום :דובר צה"ל)

עוד אמר ואטורי כי בצפון הרצועה "פינינו את כולם, הצלחנו לעשות פינוי מסודר של 1,900,000, נשארו 100,000, לא חושב שיש שם עכשיו חפים מפשע, לא עכשיו ולא כשאמרתי את הדברים. ראינו גם נכה עם קביים שנכנס ושדד, וחטפו והכו יהודים, היו שם הרבה מעורבים. אין לי רחמים על אנשים כאלה, בטח לא במלחמה כשחיילים נופלים כדי להגן על המולדת. אי אפשר שנהיה יפי נפש בבית ונגיד 'אוי, יש שם חפים מפשע'.

אם יש שם חף מפשע אנחנו יודעים עליו. מי שנשאר שם צריך לחסל אותו, נקודה. אין לי ספק אפילו". "אשרינו שזכינו להיות נתבעים בהאג על אמירות, כשהם רוצחים ילדים ונשים ואנחנו מחפשים רק להתגונן כעם", ציין.