לאחרונה, גורמים ישראלים הצהירו בפני כלי תקשורת בעולם כי הקרבות ברצועה עברו לשלב אינטיסיבי פחות. עם זאת, המסר שמועבר לציבור בארץ מדבר על כך שישראל עדיין לא עברה לשלב הבא במלחמה, כשגם שר הביטחון יואב גלנט אמר זאת. 

הפגנות לא על הפרק: הצו של בג"ץ נגד מעורבות בן גביר במשטרה
דרמה בים האדום: ארה"ב ובריטניה בלמו מתקפה חסרת תקדים של הח'ותים

בתקשורת האמריקאית פורסם מאמר שטוען כי הדבר נועד על מנת לשרת את האינטרסים הישראלים לטווח הארוך. "ישראל חייבת לשמור על רמה מסוימת של לגיטימציה בינלאומית, במיוחד אם היא רוצה לשמור על תמיכתה של ארצות הברית", נכתב.

חיסול מפקד אזור דרום לבנון (צילום :דובר צה"ל)

עוד צויין: "המסר הכפול בא לידי ביטוי בצורה הברורה ביותר ביום שני, כאשר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי, אמר בראיון לניו יורק טיימס שהמלחמה נכנסה לשלב חדש, כשישראל מורידה את כוחותיה, מתמקדת באזורים הדרומיים של עזה ומפחיתה את מספר התקיפות האוויריות. אבל בהופעותיהם בפנים הארץ, התמקדו במסר אחר. בתדרוך היומי שלו בעברית ביום שני בלילה, תא"ל הגרי  אמר לניו יורק טיימס שהמטרה של פירוק חמאס נותרת בעינה".

בתוך כך, העיתון הלבנוני אל-אח'באר, המזוהה עם חיזבאללה, דיווח הבוקר מפי גורמים המעורים בפרטים, כי ישראל הודיעה לקהיר שיש חשד שחמאס ממשיך בהברחת הנשק משטח מצרים לרצועת עזה, וכי היא לא סומכת על אף גורם, ונאלצת לפעול כדי לוודא שאין מנהרות תחת ציר פילדלפי.

עוד דווח, כי קיים חשש בישראל שהנהגת חמאס תשתמש באותן מנהרות כדי לברוח מרצועת עזה. במקביל, דיווח העיתון הלבנוני כי כוחות מיוחדים של צה"ל מבצעים פעולות מודיעיניות אינטנסיביות בסיני, סודן ולוב, כשעל פי ההערכות מנהיגי חמאס עלולים לעבור יחד עם החטופים לשטח מצרים, ומשם למקומות אחרים כמו לבנון ואיראן. למרות שקהיר הבטיחה לישראל ולאמריקנים כי אין כל אינדיקציה לנוכחות של פעילי חמאס בצד המצרי של הגבול, המודיעין המצרי הביע נכונות לשתף פעולה בבדיקת המידע.