יממה לפני הדיון בהאג על תביעת דרום אפריקה נגד ישראל, שקראה כי ישראל מבצעת "רצח עם" בעזה, ראש הממשלה בנימין נתניהו נאלץ להבהיר הערב (יום רביעי) בחשבון הטוויטר שלו באנגלית כי לישראל אין כוונה לכבוש את רצועת עזה לצמיתות או לעקור ממנה אוכלוסייה.

לקראת הדיון בהאג: האם בית הדין יכול לכפות על ישראל לעצור את הלחימה בעזה?
דובר צה"ל חושף: העיתונאים שנהרגו בתקיפה ברפיח - פעילי טרור

"ישראל נלחמת במחבלי חמאס ולא באוכלוסייה הפלסטינית, ואנחנו עושים את זה תוך ציות מלא לחוק הבינלאומי", אמר ראש הממשלה על רקע הצהרותיהם של שרים בממשלה, בהם איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' - על הקמת התנחלויות ברצועה ועידוד "הגירה מרצון" של אזרחים.

נתניהו הדגיש כי צה"ל "עושה את המקסימום" למנוע פגיעה באזרחים, בעוד "חמאס עושה את המקסימום על מנת למקסם אותם באמצעות שימוש בפלסטינים כמגן אנושי". עוד הדגיש ראש הממשלה כי צה"ל קורא לאזרחים לעזוב את האזורים שבהם מתנהלת המלחמה למחנות הומניטריים, בין השאר באמצעות שיחות טלפון והפצות עלונים, לצד הקמת "מסדרונות בטוחים" למעבר. לדברי נתניהו, חמאס מונע מהעזתים להתפנות למקום בטוח באמצעות איומים. 

לבסוף, הוסיף: "המטרה שלנו היא לשחרר את עזה ממחבלי חמאס, ולשחרר את החטופים שלנו. ברגע שהדבר יושג - ניתן יהיה לפרק את עזה מנשק וליצור עתיד טוב יותר לישראל ולפלסטינים כאחד". 

נדמה כי פרסום ה"הוכחות" עליהן מתבססת דרום אפריקה בתביעה, בהן התבטאויות רבות של בכירים בישראל נגד עזה, לא עוצר שרים וחברי כנסת רבים מלהתבטא נגד תושבי הרצועה ואף עלולים לסבך עוד את ישראל. מוקדם יותר היום, חבר הכנסת ניסים ואטורי מהליכוד טען כי "צריך לשרוף את עזה". התבטאויות שלו ושל דומיו הובאו בתביעה של דרום אפריקה בבית המשפט הבינלאומי לצדק בהאג, ומסבכות את ישראל.