מאה ימים למלחמה: מנתוני מדד המכון למדיניות העם היהודי (JPPI) שפורסם היום (חמישי) מלמדים כי לאחר מאה ימי לחימה, ישנה ירידה משמעותית באמון הציבור היהודי בישראל שישראל תנצח במלחמה. רק 61% מהיהודים משיבי הסקר עדיין מאמינים בניצחון, בעוד שבאוקטובר 78% מהיהודים הביעו אמון כזה. בנוסף, 57% משיבי הסקר דיווחו על רמה נמוכה או די נמוכה של אמון בממשלה.

מהסקר עולה כי גם בקרב תומכי הקואליציה והאופוזיציה נרשמה ירידה באמון בניצחון, עם ירידה חדה יותר בקרב תומכי האופוזיציה. עלייה מקבילה בשיעור מי שסבורים שישראל לא תנצח במלחמה. גם כעת, מאה ימים למלחמה, רוב הציבור היהודי מאמין שישראל תנצח, אולם ההבדל בין נתוני הסקרים מחודשים קודמים (אוקטובר ונובמבר 2023) לבין הנתונים שנאספו בינואר 2024, שבכולם הוצגה שאלה זה בלשונה, מלמדים על השחיקה בתחושת האמונה בניצחון. 

בסקרי המכון למדיניות העם היהודי, המשיבים התבקשו לדרג את האמון שלהם בכך שישראל תנצח מ- (לא מאמין בכלל) עד 5 (מאמין לחלוטין). באוקטובר ונובמבר, כשלושה מכל ארבעה יהודים בישראל דירגו את אמונתם שישראל תנצח בציון 4 או 5. בינואר ירד שיעור המדרגים את רמת האמון שלהם כך ל-61%. שיעור המשיבים שדירגו את אמונם בניצחון בציון 1 או 2 עלה מ-10% ל-18%. 

הירידה באמון בניצחון ניכרת הן בקרב תומכי קואליציה והן בקרב תומכי אופוזיציה. מתומכי הקואליציה, 87% אמרו בנובמבר שיש להם אמון בניצחון (דירוג 4,5), וכיום ירד שיעורים ל-76%. הירידה בקרב תומכי אופוזיציה חדה יותר: מ-71% בנובמבר, ל-53% בינואר. ירידה נרשמה גם בבחינה על פי דתיות: בקרב דתיים האמון ירד מ-93% ל-72%, בקרב חילונים מ-72% ל-53%.

נשיא המכון למדיניות העם היהודי, הפרופ׳ ידידיה שטרן: "לשם שימור ההרתעה הישראלית כלפי חוץ ותחושת הביטחון של הישראלים כלפי פנים - על ישראל לנצח באופן ברור במלחמה מול החמאס. אלא שהמשך המלחמה ללא אסטרטגיה מוסכמת ומוכרזת באשר לעתיד הרצועה גורם ליותר ויותר ישראלים לפקפק בשאלה האם ניתן יהיה להכריז "ניצחון" בתום המבצע הצבאי, יהיו הישגיו אשר יהיו. על ישראל להגדיר את מטרות המלחמה באופן ריאלי, שמתכתב עם האפשרויות המדיניות, כך יוכל צה"ל להפעיל את כוחו בדרך מושכלת שתביא להכרה מקומית ובינלאומית בכך שניצחנו".