השר איתמר בן גביר פנה לרמטכ"ל הרצי הלוי במהלך ישיבת הקבינט אמש (רביעי) וטען כי הוא שומע ממג"דים ומח"טים שמדברים איתו שיש האטה בלחימה, ושצה"ל מאפשר מעבר תושבים פלסטינים מדרום הרצועה לצפונה. שני שרים שהשתתפו בישיבה אמרו כי בן גביר שאל אם צה"ל רוצה להפסיק את המלחמה. בתוך כך, הכתב מיכאל שמש דיווח בכאן 11 כי השרה מירי רגב חילקה פופקורן בקבינט. בסביבת רגב הגיבו: היא בדיאטה, זה היה בחוץ בכל מקרה. היא הביאה פופקורן בשביל לא לנשנש מאפים וכריכים.

"המשך הקונספציה, אצבע בעין": בן גביר יוצא חזיתית נגד גלנט

לפי שני השרים, הרמטכ"ל הלוי השיב לבן גביר שהוא לא יודע עם איזה קצינים הוא דיבר, וציין כי אולי הוא התבלבל. בן גביר השיב כי הוא סומך על המידע שבידיו. "למה שהם ישקרו לי?", הוא אמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התערב בשלב הזה ואמר: "לא טוענים שהם שיקרו לך, אבל או שהם לא יודעים או שהם טועים".

בן גביר: "בצבא מדברים בשני קולות. מצד אחד דובר צה"ל מציג שסיימנו את המלחמה ומצד שני החיילים שלא רוצים לסיים את המלחמה"

הרמטכ"ל הלוי: "צה"ל לא מדבר על המלחמה. צה"ל עושה את המלחמה"

בהמשך הישיבה התפתח עימות בין בן גביר לבין שר הביטחון יואב גלנט. בן גביר טען כי על צה"ל לכבוש את רפיח. "אתה היית פעם ברפיח?", קטע אותו שר הביטחון.

בן גביר: "מסתתרים ברפיח המוני מחבלים ונגיע הזמן לפעולה גם שם". 

גלנט: "היית אי פעם ברפיח". 

בן גביר: "הייתי בעזה בתקופות שאתה לא היית אבל הגיע הזמן שתפסיק לזלזל. תשעה חודשים ישבת כאן וזלזלת כשאמרתי שחמאס מורתע, צחקקת כשאמרתי שצריך סיכולים ממוקדים, אמרת שאני לא מבין כלום, אולי מספיק עם היוהרה? לך לכתב החצר שלך ותוציא לו, זה לא עוזר לך בליכוד".

אחרי כמה שניות של שתיקה טען בן גביר שהוא היה ברפיח בעבר, ותקף את גלנט בטענה שמאז הקמת הממשלה הוא מזלזל בו באופן קבוע: "אף אחד בליכוד לא יבחר בך".