שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף שוחח היום (שישי) עם אודי סגל ואלי כהן, מנכ"ל פתחון לב, ברדיו 103fm והביע את עמדתו בנוגע להתבטאויות השנויות במחלוקת של גורמים שונים בישראל שצוטטו כחלק מעתירת דרום אפריקה נגד ישראל בטענה כי היא מבצעת טבח עם בפלסטינים.

שפל חסר תקדים: הליכוד ונתניהו לא מצליחים להתרומם
שיא ביזאר חדש: מדוע מירי רגב הוציאה פופקורן בישיבת הקבינט?

"יש הרבה דברים שיצאו מפרופורציה, והרבה דברים שסולפו ולא נאמרו באמת", טען השר. "זו הזדמנות להוכיח כמה דברים יצאו מפרופורציות. כשאתה בא לבית משפט אתה בא עם עובדות. דברים יצאו מהקשרם, אבל כן, יש דברים שאנחנו לא צריכים להתנצל עליהם. אני לא רוצה לייצר כותרת ולהגיד על מה אנחנו לא צריכים להתנצל. לי יש אחריות כשר בממשלה להיזהר במילותיי".

המשיך השר וסרלאוף והדגיש כי דווקא בעת הזו, כאשר צה"ל נלחם על קיומה של מדינת ישראל, צריך לשקול מילים. "לא רוצה להכניס לסחרור אף אחד, במיוחד כשאנחנו נמצאים במלחמה והחיילים שלנו בחזית. יש לי אחריות לא רק מדינית גם ביטחונית, לא רוצה להיכנס לפינות שאתם תקבלו כותרת אבל מדינת ישראל תיכנס לסחרור מסוים. אני לא מחנך אף אחד, אני אומר את דבריי וכל אחד ישמע ויפיק לקח".

באשר לפעילות משרדו ומנהלת התקומה מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, שהביאה עמה פינוי מסיבי של תושבים מהדרום והצפון, אמר: "מנהלת תקומה היא לא גוף ביצוע, היא גוף מתכלל. יש לי קשר רציף וישיר עם מנהלת תקומה, הצוותים שלנו עובדים יחד ואנחנו מבצעים. הם יכולים להעביר תקציב והמשרד שלי דואג שזה יקרה מול הרשויות. הם מבצעים ממשרדי ממשלה, יש להם דברים שהם כן יכולים לעשות אבל לפחות מה שאני יודע הם עושים את זה איתנו כי הם לא יכולים לבצע מעצמם".

"אני רוצה לייצר תעסוקה איכותית בנגב", עדכן, "זאת אומרת גם להביא חברות למקומות הללו שאני נותן להן תמריצים, מענקים. מה שחסר לאנשים שם זו תעסוקה איכותית, אם זה בתחום ההייטק, דברים כאלו שקשורים למאה שלנו. המינימום ההתחלתי זה 9 אלף ש"ח, שזה מעל הממוצע שם, והיא פותחת שלוחה. אנחנו אומרים 'תפתחו שלוחה', היום אפשר לעשות את הדברים האלה משלט רחוק".

עוד הדגיש השר וסרלאוף כי "אנחנו סיירת מטכ"ל במובנים שבאים אלינו רשויות מפרוץ המלחמה, המשרד הראשון שהעביר תקציב לרשויות בעוטף זה המשרד שלי, כבר בשמונה באוקטובר הם קיבלו. היכולת של המשרד שלי שאנחנו מזהים שיש וואקום ונותנים מענה. ראינו בימים הראשונים של המלחמה, פינו מלא תושבים למלונות והייתה בעיה של כביסה. הבאנו תקציבים רלוונטיים לטובת רכישת מכונות כביסה והתאמה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm