100 ימים למלחמה: ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (שבת) מסיבת עיתונאים, בה התייחס להמשך המלחמה והמעבר לשלב ג', וכן לניסיונות לשחרור חטופים נוספים. במהלך דבריו, עדכן כי יוסיף כספים לתקצוב המלחמה, והבהיר כי מטרה נוספת עומדת מול ישראל במקביל ללחימה והחזרת החטופים - מניעת נשק גרעיני מאיראן.

הרמטכ"ל: "חיזבאללה עלול להפוך את כל לבנון לאזור לחימה, יהיה לכך מחיר כבד"
לא רק בישראל: כך מקדמים בחמאס פיגועים ברחבי העולם

"אנחנו ממשיכים במלחמה עד הסוף עד הניצחון המוחלט עד שנשיג את כל יעדנו - חיסול החמאס השבת כל חטופינו והבטחה שעזה לעולם לא תהווה איום על ישראל", הבהיר ראש הממשלה בתחילת דבריו, "אנחנו נחזיר את הביטחון גם לדרום וגם לצפון".

"אף אחד לא יעצור אותנו, לא האג, לא ציר הרשע ולא אף אחד אחר, כמו הטענה הצבועה בהאג על מדינת היהודים שקמה בשליחות אלו שבאו לבצע שואה נוספת. כוחותינו מצאו עותקים של מיין קאמף, מצאו טאבלט של ילדה עם תמונה של היטלר כשומר מסך. לא בכדי אמר קנצלר גרמניה - 'החמאס הם הנאצים החדשים'".

עוד המשיך: "תומכי הנאצים החדשים מעזים להאשים אותנו ברצח עם - במי הם תומכים, ברוצחים-אנסים-כורתי ראשים-שורפי תינוקות? איזו חוצפה ובושה. מדינת ישראל, צה"ל וכוחות הביטחון שלה נלחמים מלחמה מוסרית וצודקת מאין כמותה נגד מפלצות החמאס, הנאצים החדשים".

"לא נרפה את ידנו ונחליש את נחישותינו להילחם עד הסוף. האנטישמיות היא אותה אנטישמיות, אבל מעמדו של העם היהודי השתנתה מהקצה לקצה כי היום יש לנו מדינה, צבא וחיילים גיבורים שמגנים על עמנו. מה שקרה ב-7 לאוקטובר לא יקרה שוב, זו המשימה והמחויבות שלנו", קרא ראש הממשלה.

ראש הממשלה עדכן כי יוסיף כספים נוספים לתקציב המלחמה, "שיביאו את המשך המלחמה". הוא הסביר: "עוד כסף לביטחון, הרבה יותר כסף, עוד תגמולים למילואימניקים, משפחותיהם... עוד להשבת המפונים לבתיהם ושיקום הקיבוצים והיישובים. אחנו בדרך לניצחון ולא נעצור".

"אני מאמין בעם, בלוחמים ובמפקדים שלנו ואני יודע שאחרי הטבח לא נתפשר על פחות מניצחון מוחלט. אני אומר זאת לכל מנהיגי העולם שאני מדבר איתם - לא נתפשר ולא נעצור, אנחנו ממשיכים עד לניצחון", קרא נתניהו, והוסיף: "שמעתי שהפרשנים באולפנים אומרים שזה לא אפשרי והכרחי, אז אני אומר וגם אתם אומרים - זה ועוד איך אפשרי וזה הכרחי ונעשה את זה. בשבועות האחרונים הוכחנו שכל מחבל הוא בן מוות - בכל מקום שהוא. ממשיכים לחסל מחבלים רבים, הפעולות האלה לוקחות זמן".

בהמשך, התייחס לפגישה עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן: "יצאנו למלחמה אחרי שהמפלצות האלה שחטו את אנשינו. אנחנו לא עוצרים, לא מפסיקים, עד שנחסל את החמאס ונחזיר חטופים. אמרתי לו שזו גם המלחמה שלכם, של בני האור מול בני החושך, מול ציר הרשע. מול שלושת הח': חיזבאללה, חמאס, חות'ים. אני לא שוכח ולו לרגע שבנוסף למלחמה בעזה והחזרת החטופים, יש לנו משימה קיומית למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. זו המשימה שלי. אמרתי לבלינקן שזו אמורה להיות גם המשימה שלהם".

הוא המשיך: "אנחנו נלחמים כדי להבטיח את הביטחון שלנו לדורות והמלחמה הזו לצערי גובה מאיתנו מחיר כבד. שבוע שעבר איבדנו את סגן אלוף רועי מדרכי, ששרד את הפיגוע לפני 16 שנים. הוא הותיר אחריו את אשתו נטע ובתו התינוקת אורי, שלא הספיקה להכיר את אביה ואת רוח ההתנדבות שלו".

במהלך השאלות מהעיתונאים, נתניהו זעם נוכח השאלות שנשאל. לאחר שנשאל "ההערכה המחודשת באוצר היא שהגרעון הגיע ל7.5, האם המשרדים המיותרים ממשיכים להתקיים בגלל מצבך?", הוא ענה בתקיפות: "איך אתם מכניסים את האקסיומות האלה.. אולי פעם תשאלו שאלות נקיות? יכולים לעשות את זה?".

נתניהו הוסיף כי הקיצוצים בתקציב 2024 לא יכללו ויתור על נקודות הזיכוי במס ועל ההבטחה לחינוך חינם עד גיל שלוש. "זה חלק מהסיוע למילואימניקים", הבהיר.

בתשובה לשאלה על ציר פילדלפי אמר רה"מ: "ציר פילדלפי הוא אפשרות אחת של חסם דרומי. לא נסיים את המלחמה בלי לסגור את הפרצה הזו, כי אחרת נחסל את חמאס, נפרז את עזה ואז ייכנסו עוד אמל"ח ואמצעים קטלניים דרך הפרצה הדרומית. יש כמה אפשרויות איך לסגור אותה. אנחנו בודקים אותם וטרם קיבלנו החלטה".

בהמשך, ראש הממשלה נשאל על אמירותיהם של חברי הקואליציה שהופיעו בכתב התביעה של דרום אפריקה בדיון בבית המשפט הבינלאומי לצדק בהאג, ומדוע לא גינה אותן. נתניהו השיב: "אין לדברים האלה משמעות, מדיניות הממשלה היא שקובעת".

בתשובה לשאלה בנוגע להכרעה בסוגיית הכנסת הפועלים הפלסטינים לעבודה בשטח ישראל, כי הוא "שוקל להתחיל פיילוט". לדבריו, "שאלת הפועלים היא מורכבת, וייתכן שנאפשר כניסה כי אנשים חוששים ש-85% מהם תומכים בטבח 7 באוקטובר. ברור שיש חשש טבעי וגם מובן שאנשים אומרים 'אנחנו לא רוצים להכניס אותם".