מסתמן: בהמשך לפרסום על רשימת התרופות הצפויות לעבור מישראל לרצועת עזה לטובת טיפול בחטופים חולים ברצועת עזה, קטאר התחייבה בפני ישראל לספק ראיות להעברת התרופות לחטופים הישראלים. שלב ביצוע המהלך צפוי לצאת לדרך מחר (ראשון) אחר הצהריים, כאשר הכנסת התרופות לחטופים המוחזקים בידי חמאס צפויה ביממה הקרובה.

מישראל אל השבי ברצועה: אלה התרופות שיועברו לחטופים החולים

קטאר היא שרכשה את התרופות, על פי רשימה שהעבירה ישראל וגובשה על ידי המשפחות והרופאים האישיים של כל חטוף וחטופה. קטאר גם זו שדואגת למנגנון שיעביר את התרופות לרצועה, שיחולקו באמצעות הצלב האדום. בתום העברת התרופות, קטאר תעביר לישראל בתוך ימים את ההוכחות שהתרופות אכן עברו והגיעו ליעדם. בתמורה: ישראל תגדיל את הכנסת התרופות לרצועה באופן משמעותי.

הרמטכ״ל הרצי הלוי על המלחמה בעזה והניסיונות להשבת חטופים (צילום :דובר צה"ל)

כפי שפורסם מוקדם יותר ב"מעריב", בין התרופות נמצאים משאפים לחולי האסטמה, תרופות לחולי סוכרת, זריקות אינסולין ומדי גולוקוז, משקפי ראייה מותאמים, תרופות לסובלים ממחלות לב ולחץ דם, כדורים לאיזון בלוטת התריס ותרופה להתמודדות עם דלקות מעי דלקתיות.

משפחות החטופים פונות לקבינט המלחמה ומבקשות מהחברים בו, רה"מ והשרים, לדרוש הוכחה ויזואלית שהתרופות אכן הגיעו לחטופים לפני כל תמורה מישראל. כאמור, קטאר אמורה להעביר לצד הישראלי את ההוכחות כבר בימים הקרובים.