שר הביטחון יואב גלנט נטש הערב (שבת) את דיון קבינט המלחמה, זאת לאחר שלא נתנו לראש המטה שלו להיכנס לחדר הדיון. על פי לשכת ראש הממשלה, הלשכה התעקשה בפתח הדיון שהדיון ייערך ללא נוכחות עוזרים, וכאשר גלנט לא הורשה להכניס את ראש המטה שלו, כאשר ראה כי אחרים הכניסו את עוזריהם, הוא החליט לנטוש את המקום ולא להשתתף בדיון. לאחר זמן קצר, גלנט חזר והדיון המשיך.

העקיצה והסערה: נתניהו נשאל על "חולשתו הפוליטית", ולא נשאר חייב | צפו
דיווח דרמטי: ישראל הודיעה למצרים - הולכים להיכנס לרפיח ולטפל בציר פילדלפי

על פי גורמים מעורים בפרטים, זעמו של גלנט יצא על כך שמטעמו של נתניהו ישבו בדיון המזכיר הצבאי, ראש הסגל, ראש המל"ל ועוזרו ומזכיר הממשלה. לפני יציאתו אמר: "תפסיקו להפריע לי לעבוד".

בסביבת שר הביטחון טוענים שנאמר כי הישיבה תהיה ללא עוזרים, כאשר בפועל מטעם רה״מ היו חמישה עוזרים. "ראש מטה משרד הביטחון ומזכיר צבאי זה לא מותרות, זה זרוע ביצועית חשובה בהנחיות למשרד ולצבא". לטענתם, מדובר בהמשך ישיר למניעת הפגישות עם ראש השב"כ וראש המוסד. הגורמים טענו כי דבר כזה לא קרה אף פעם, כך גם מניעת לכניסת עוזרים. בסביבת רה"מ הגדירו זאת ״פוליטיקה בלבד״.

התקרית בדיון קבינט המלחמה מגיעה על רקע מתיחות מתגברת בין ראש הממשלה לשר הביטחון כבר מתחילת המלחמה. בין היתר, בלשכת ראש הממשלה מסרבים לאשר לפרקים אישורי כניסה לראש המטה של גלנט, מה שגורם לעימותים תקופתיים. היחסים בין גלנט לנתניהו עלו על שרטון עוד בחודש מרץ, כשראש הממשלה פיטר את שר הביטחון בעקבות אזהרתו מהסכנות הביטחוניות של המהפכה המשפטית. אחרי המחאה הגדולה שפרצה בליל הפיטורים, נתניהו הקפיא את ההחלטה ולבסוף הודיע כי חזר בו. מאז, השניים הפגינו יחסי עבודה תקינים, אך מאחורי הקלעים התגלעו מחלוקות קשות, בעיקר סביב קידום המהפכה המשפטית והמשבר בחיל האויר ובמילואים.

גלנט, כזכור, הצביע בסוף חודש יולי בעד החוק לביטול עילת הסבירות, אך הוא והרמטכ"ל הרצי הלוי הזהירו את נתניהו ממשבר הכשירות בצבא, והוא סירב לדרישתם להודיע על הקפאה של המהפכה המשפטית. המתיחות נמשכה אל תוך ימי המלחמה והחריפה בשבועות האחרונים.

יואב גלנט לג'ייק סאליבן: "כדי לשחרר את עזה מהחמאס, דרושים יותר מכמה חודשים". צילום: שחר יורמן

בתוך כך, מתיחות רבה נרשמה גם בין השר בני גנץ לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, על רקע שאלת מינוי מפכ"ל המשטרה. בן גביר הודיע הערב כי הוא מתכוון להניח מחר על סדר יומה של הממשלה הצעת מחליטים להארכת כהונת מפכ״ל המשטרה בחצי שנה, ולמינוי ניצב קובי יעקובי לתפקיד ממלא ממקום נציב שירות בתי הסוהר.

מהמחנה הממלכתי נמסר בתגובה: "מברכים על הכוונה להאריך את מינויו של מפכ"ל המשטרה מחר בישיבת הממשלה. העלאת מינוי מ"מ נציב שירות בתי הסוהר באופן חד צדדי ובניגוד לסיכום עם ראש הממשלה, פוגעת בביטחון ובאחדות. אנו קוראים לשרי הממשלה לגלות אחריות לאומית, להצביע נגד ההצעה, ולאפשר מינוי מועמד מוסכם".