"הצעת הקיצוצים במשרדי הממשלה, שתובא היום לדיון, היא מתקפה חזיתית על הסביבה ועל הציבור, תחת השם הציני 'תוכנית מאזנת'. זאת, תוך הכחשה מוחלטת של משבר האקלים והמחיר הכבד שהוא כבר גובה מהציבור בישראל, בדמות שיטפונות, הצפות, בצורת ושריפות. ההצעה פועלת נגד האינטרס הציבורי".

כך מאשים ארגון הסביבה אדם, טבע ודין במתקפה חריפה על הקיצוץ הקשה בתקציב המשרד להגנת הסביבה, במסגרת הקיצוץ הרוחבי למימון המלחמה ובלימת הגירעון - שיובא לדיון בישיבת הממשלה היום. "הצעת האוצר מתעדפת דלקים מזהמים על פני אנרגיה מתחדשת והתייעלות אנרגטית. היא מייצרת תמריץ שלילי לכלי רכב חשמליים והיא פוגעת אנושות בחקלאות הישראלית".

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן צפויה להתנגד להצעת האוצר, ותנסה לבלום אותה בממשלה. היא מדגישה: "התוכנית מציעה להטיל על הציבור מסים במסווה 'סביבתי', שיובילו דווקא לעידוד פליטות הפחמן, ולא יעודדו השקעה, מנועי צמיחה ומעבר לטכנולוגיות נקיות. אין בכוונת המשרד להגנת הסביבה להשלים עם פגיעה סביבתית חמורה ופגיעה באיכות חייהם של התושבים, המייצרת עיוותים חמורים שיפגעו כלכלית בעסקים ובאוכלוסיות מוחלשות - וזאת בניגוד לנעשה בעולם המפותח".

באדם, טבע ודין מדגישים: "הצורך במציאת מקורות תקציביים להתמודדות עם צורכי המלחמה שנכפתה עלינו ברור ומובן, ומחייב התגייסות כלל מגזרית. עם זאת, הבחירה היא להימנע ממקורות תקציביים משמעותיים, כמו מיסוי כלים חד־פעמיים או מיסוי נכון של מזהמים, באופן שיביא להפחתה אמיתית בפליטות. תמחור פליטות מזהמים הוא מבורך, רק כל עוד הכספים מושקעים בחזרה בעידוד מעבר לאלטרנטיבות של ייצור אנרגיות מתחדשות".