ברקע המלחמה בעזה ובגבול הצפון, שר הביטחון יואב גלנט קיים היום (ראשון) הערכת מצב באוגדת יהודה ושומרון במהלכה אמר בין היתר כי "אנחנו חייבים להסדיר ואני מקווה שהממשלה תקבל את עמדת צה"ל ושב״כ בכל מה שקשור לפועלים וכספים. אני אומר בצורה הברורה ביותר: רשות פלסטינית חזקה היא אינטרס ביטחוני-ישראלי, לא פחות מזה״.

ההמלצות והעימותים: סערה בדיון בסוגיית הפועלים הפלסטינים
"יואב, שכחת מי האויב": בן גביר במתקפה חריפה על גלנט

״היעד של חמאס בעזה זה להבעיר את יו"ש ואם אפשר גם את הר הבית, על מנת לצאת מאחיזת החנק של צה"ל, זה הסיפור, צה"ל חונק אותם, הם בנו על האיראנים, בנו על חיזבאללה, בנו על זה שהם יתישו את החברה הישראלית, בנו על נתק מהאמריקאים, כל זה לא עובד להם, מה נותר להם, ניסיון להניע דברים אחרים, מה הדבר הכי מרכזי? לנסות ולעשות משהו שיצית את יו"ש ויצית את הר הבית ובהיבט הזה, אני שוב אומר, החובה שלכם להיערך למלחמה, להיות מוכנים עם הכוחות, לצבור את כל המודיעין הרלוונטי ולהתכונן״, הוסיף. 

יואב גלנט (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
יואב גלנט (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

בתגובה, תקף השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר את שר הביטחון ואמר כי "שר הקונספציה גלנט: ככה בדיוק ענית לי כשהזהרתי מהכנסת פועלים מעזה לישראל לפני ה-7.10, את הסוף המר כולנו כבר מכירים. אולי הגיע הזמן להתפכח?"

שר הכלכלה ניר ברקת תקף גם כן ואמר כי ״השר גלנט חי בקונספציה השגויה של ה-6 באוקטובר. עצוב לראות שגלנט עדיין חושב שחלוקת כסף לפלסטינים תקנה לנו שקט מהטרור. כאילו שלא קרה כאן כלום בשבת השחורה. לא מתפקיד ממשלת ישראל להיות סדרנית העבודה של הפועלים הפלסטינים. הכלכלה הישראלית צריכה ידיים עובדות של פועלים ממדינות שלום ולא של פועלים פלסטינים שיסכנו את ביטחון הציבור הישראלי. מה שהיה הוא לא מה שיהיה״. השר עמיחי אליהו: ‏"ההיסטוריה לא תסלח למי שראה את חרבו של השטן מונפת, ושלח את ראשנו אליה בשנית. השר גלנט תתעורר!".

יו"ר סיעת עוצמה יהודית ח"כ יצחק קרויזר: "לשפשף את העיניים ולא להאמין. לא חלפו 24 שעות מ: המסמך האסטרטגי' שהונח על שולחנו של ראש הממשלה וכבר שר הביטחון מיישר קו ומוכיח למעשה שבמערכת הביטחון עליה הוא מופקד לא למדו דבר מהקונספציה השגויה שקרסה לתוך עצמה ב-7 באוקטובר. אזהרות השב"כ מפני התלקחות צפויה אינה מסמך אסטרטגי, אלא תירוץ למפרע לפרץ אלימות של שונאי ישראל שהתזמון שלה הוא רק עניין של זמן. מוטב ששירות הביטחון הכללי של מדינת ישראל יתמקד באיסוף מודיעין והמוכנות של אנשיו, במקום להפוך לפרשנים לענייני רווחה שמסבירים שהסיבה לכך שהשטח תוסס בשל האבטלה הגוברת ואי כניסתם של פועלים פלסטיניים לתחומי ישראל, ולא בגלל סיבה אחת מרכזית- אידאולוגיה שעיקרה טבח ופגיעה בכמה שיותר יהודים באשר הם יהודים".

כזכור, בחודש דצמבר שעברהקבינט החברתי כלכלי הצביע נגד הכנסת פועלים פלסטינים. כחודש לפני כן הקבינט המדיני ביטחוני החליט לקזז מכספי הרשות הפלסטינית את כל הכספים שמיועדים לרצועת עזה, בנוסף לקיזוז המתבצע על פי חוק של כספים המשולמים למחבלים ולמשפחותיהם. "ישראל מנתקת כל מגע עם עזה. לא יהיו יותר פועלים פלסטינים מעזה והפועלים ששהו בישראל ביום פרוץ המלחמה יוחזרו לעזה", נמסר אז.