פרשת שגיב יחזקאל: לאחר ששחקן הכדורגל הישראלי שנעצר באנטליה לאחר שערך מחווה לחטופים הישראלים בעזה במהלך משחק כדורגל בטורקיה, בישראל משתדלים להפיק לקחים מאירועי העבר הלא רחוק, כאשר אמירות מיותרות גרמו נזק רב. בהנחיית ראש הממשלה, החליטו במערכת הפוליטית: לפעול בפרופיל תקשורתי הכי נמוך שניתן.

"התנהגות מכוערת שתומכת ברצח עם": שגיב יחזקאל תחת מתקפה בטורקיה
פיפ"א תתערב? כך יכול הכדורגלן הישראלי להימנע ממשפט בטורקיה

אנשי השגרירות הישראלית באנקרה, עורכי דין וגורמים נוספים החלו לטפל אמש בנושא המעצר של שחקן הכדורגל ובניסיון להביא לשחרורו ללא תנאים ולחזרתו לישראל.

שגיב יחזקאל במחווה לחטופים (צילום: אתר רשמי, אנטליאספור)
שגיב יחזקאל במחווה לחטופים (צילום: אתר רשמי, אנטליאספור)

בניגוד להנחיה במערכת הפוליטית, השר גדעון סער, חבר הקבינט הביטחוני, הביע זעם רב על המקרה, ותקף את טורקיה: "טורקיה של ארדואן האנטישמי מתנהלת נגד ישראל כמדינת אויב. ישראל צריכה לשקול הגשת תלונה לבית הדין הבין-לאומי בהאג נגד טורקיה על כיבוש צפון קפריסין וטיהורה האתני מיוונים-קפריסאים, כמו גם על כיבוש צפון סוריה וטיהורה האתני מכורדים. הישראלים צריכים למחוק את טורקיה ממפת החופשות ולהימנע מיבוא סחורות ממנה".

גם שר הביטחון יואב גלנט דיבר נגד טורקיה, וקרא: "כאשר רעדה האדמה בטורקיה לפני פחות משנה, הייתה ישראל המדינה הראשונה להתייצב ולהושיט סיוע שהציל את חייהם של רבים מאזרחי טורקיה. מעצרו השערורייתי של הכדורגלן שגיב יחזקאל הוא ביטוי לצביעות ולכפיות טובה. במעשיה, טורקיה משמשת כזרוע הביצועית של החמאס".

השר איתמר בן גביר התבטא אף הוא: "טורקיה פועלת כלפי שחקנים ישראליים וכל דבר שמריח ישראליות בנאציזם. ארדואן הוא נאצי לכל דבר. אני קורא לישראלים לא לטוס לטורקיה, לא לקנות שום מוצר טורקי ולא לפרנס אותם. אסור למדינת ישראל ולאזרחי ישראל לנהוג בסלחנות כלפי טורקיה. לא ניתן שירמסו אותנו".