במסגרת תהליך ההתייעלות של הממשלה והקיצוץ בפעילות במשרדי הממשלה למען הוספת תקציב למלחמה הנוכחית בחזיתות השונות, ייסגר המשרד לקידום מעמד האישה בראשותה של השרה מאי גולן. עם זאת, הוחלט היום (שני) כי גולן תישאר שרה בממשלה.

בן גביר נפגש עם נתניהו ותוקף בחריפות את סמוטריץ'; הדיון הסתיים ללא הצבעה
המתיחות תגבר? נתניהו ביקש לא להתבטא נגד טורקיה, סער המרה את פיו

הרשות למעמד האישה תפעל תחת המשרד לשוויון חברתי, ממנו התפטר השר עמיחי שיקלי לפני כשבוע, ואליו תיכנס השרה גולן, שתמשיך לכהן כחברת ממשלה. בתוך כך, הרשות לאזרחים ותיקים תחזור לפעול במסגרת המשרד. כזכור, שיקלי, שנותר גם הוא חבר בממשלה בתפקיד שר התפוצות, חזר לכנסת במסגרת החוק הנורווגי.

השר עמיחי שיקלי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
השר עמיחי שיקלי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

"לאור שנת התקציב הקרבה וההבנה כי פנינו לאתגרים כלכליים אדירים, אני מאמין כי יש הכרח לערוך התאמות במבנה משרדי הממשלה. בשל כך, אני מוותר על תפקידי כשר לשוויון חברתי, ובנוסף מבקש לחזור ולחדש את כהונתי כחבר כנסת במטרה לצמצם עלויות נוספות", קרא השר שיקלי, "לצד זאת, אני מבקש להשאיר את רשויות הבדואים תחת אחריותי במטרה להשלים את 'המיקודים', תכנית החומש הממשלתית להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "שבוע אחרי ששיקלי הודיע שהוא סוגר את המשרד לשיוויון חברתי כי הוא מיותר וזה סתם בזבוז כסף, הממשלה היום פותחת אותו מחדש ונותנת אותו למאי גולן. אין יום שבו הממשלה הזו לא שוברת שיא חדש של חרפה".