בעקבות הפיגוע הקטלני ברעננה מוקדם יותר היום (שני), שבוצע על ידי שב"חים תושבי חברון, ובו נרצחה אישה ונפצעו עשרות נוספים, חברי הכנסת והפוליטיקאים הגיבו למדיניות הכנסת פועלים מיו"ש לישראל וקראו לעצירת העבודה ומניעת הגעתם לארץ.

"צעקו 'פיגוע!', ראיתי את המחבל דוקר": עדות מיוחדת למעריב על הפיגוע ברעננה
דקר נהגת וגנב שלושה רכבים: הפיגוע המשולב ברעננה - דקה אחר דקה

כך, יו"ר יהדות התורה שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף צייץ בטוויטר: ‏"פיגוע קשה בעיר רעננה כאשר בן עוולה מבקש ליטול חיים של ילדים קטנים. אני מתפלל להחלמת הפצועים. על פי המשטרה, המחבל בן 40 מחברון. לטרור הפלסטיני הרצחני אין גיל, והאירוע הזה מלמד על הסכנה בכניסה של פועלים פלסטינים לעבודה בישראל. חובתי לדאוג לענף הנדל״ן אך לא על חשבון חיי אזרחינו".

שר המדע, החדשנות והטכנולוגיה אופיר אקוניס, הגיב גם הוא: ״כפי שאמרתי בדיון בקבינט הכלכלי-חברתי אסור לישראל לאפשר כניסתם של פועלים מאיו״ש וללמוד היטב את לקחי ה-7/10. הקונספציות הישנות קרסו וכעת נדרשים צעדים מיידים להבאה מסודרת של עובדים זרים, בתוקף הסכמים בינ״ל שישראל חתומה עליהם. צריך להטיל כעת כתר מיידי על האזור ממנו יצאו המחבלים, לסגור את כל הפרצות בגדר ולאתר את כל השב״חים ששוהים בישראל בניגוד לחוק״.

יו"ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן: "לצערי הדבר המאחד היחידי בקבינט המלחמה, זאת אותה קונספציה שגויה שהביאה אותנו לאסון של השבעה באוקטובר. אני לא מבין את שר הביטחון, עם כל הכבוד ליואב גלנט שמדבר על כך שצריך לחזק את הרש"פ, את מי בדיוק אנחנו רוצים לחזק את אבו מאזן המכחיש שואה הכרוני, שמסרב לגנות את הטבח בשבעה באוקטובר? מי שעומד מאחורי התביעה של דרום אפריקה ומסית נגד מדינת ישראל, אותו אנחנו רוצים לחזק? וראש הממשלה שרוצה להכניס פועלים פלסטינים מיו"ש לתוך מדינת ישראל, אחרי כל ההסתה שהם עוברים ברשתות ובכלי התקשורת הרשמיים שלהם. והשיא זה שראש הממשלה מתקשר לשייח׳ מוחמד מאבו דאבי, ומבקש ממנו שיממן את הכספים ששר האוצר שלו לא מוכן להעביר. אלו דברים לא סבירים".

יו״ר תקווה חדשה, השר גדעון סער, חבר בקבינט הביטחוני: ״הפיגוע הקשה ברעננה הוא הוכחה נוספת לכך שאין כל אפשרות לאבחן, בוודאי בעת מלחמה, בהכנסת פועלים לישראל בין פלסטינים מעזה לפלסטינים מיו״ש. גם הגיל אינו מהווה ערובה לדבר. בכניסה/שהיה בלתי חוקית של פלסטינים יש להלחם מלחמת חורמה: במניעה ובענישה חמורה של מסיעים, מלינים ומעסיקים".

שר העבודה יואב בן צור: "הפיגוע הרצחני בעיר רעננה זו עוד עדות מדממת הממחישה לנו בדם את ההסתה הפרועה המשתוללת בכפרים הפלסטינים והסכנה המוחשית בכניסת עובדים פלסטינים מיו״ש. המדיניות הרופסת של תעסוקה תמורת שקט התפוצצה לכולנו בפנים, טרור גודעים בלחימה וכוח צבאי. לא בפתרונות מדיניים. אסור להכניס אותם״.

שר הכלכלה ניר ברקת, פרסם סרטון בו אמר: "הפיגוע הקשה ברעננה הוא עוד תזכורת למה אסור להחזיר את הפועלים הפלסטינים לרחובות ישראל. לצערי יש בממשלה מי שעדיין לא למדו את הלקח מהשבעה באוקטובר, ועדיין שבוי בקונספציה השגויה שהביאה אותנו לשבת השחורה. אני לא אתן את ידי להחזרת הפועלים הפלסטינים ולהפקרת הביטחון של אזרחי ישראל שוב. אני פועל להבאה של עשרות אלפי פועלים ממדינות שלום, אבל לצערי אנשי הקונספציה מעכבים את המהלך ומשמרים את התלות שלנו בפלסטינים. זו טעות קשה שפוגעת לנו גם בביטחון וגם בכלכלה".