ממשרד מבקר המדינה מתניהו אנגלמן יצאה הודעה היום (שני) מרומזת ליו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, שתקף אותו בישיבת הסיעה ואמר: "'מבקר מדינה מטעם' לא יכול לבדוק את המחדל הגדול ביותר בתולדות המדינה״.

לפיד במתקפה על אנגלמן: "לא יכול לבדוק את המחדל הגדול בתולדות המדינה"

משרד מבקר המדינה מסר: "מצער שגורמים פוליטיים מבקשים לפגוע במוסד מבקר המדינה. אין בכוונת המבקר להיכנס לתוך השיח הפוליטי והוא ימשיך לשמור על ענייניות, מקצועיות ואי תלות. מחויבות מבקר המדינה היא כלפי אזרחי ישראל, ולכן כבר ביום השלישי מטבח שמחת תורה 7.10 המבקר סייר בשטח ואף הביע ביקורת נוקבת על הממשלה. כמי שרואה חשיבות גדולה בשקיפות כלפי הציבור, כבר לפני למעלה משבועיים המבקר הודיע על פתיחת ביקורת מקיפה ולשם כך הוא גייס את כל חטיבות משרד מבקר המדינה. המבקר אף הודיע מהרגע הראשון כי אין הדבר בא במקום ועדת חקירה ממלכתית וכי ככל שתקום ייקבעו גבולות הגזרה בינה לבין ביקורת המדינה. יתירה מכך - חוק מבקר המדינה קובע כי על בסיס דוחות המבקר ניתן להקים ועדת חקירה".

כאמור, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ('יש עתיד') יצא מוקדם יותר במתקפה על מתניהו אנגלמן בישיבת הסיעה של מפלגתו: "'מבקר מדינה מטעם' לא יכול לבדוק את המחדל הגדול ביותר בתולדות המדינה״.