מלחמת חרבות ברזל: שר הביטחון יואב גלנט נשא דברים היום (שני) בנוגע להתפתחויות האחרונות לאחר ציון היום ה-100 בנוגע לשלב החדש במלחמה. "לצערי במלחמה הזו יש גם מקרים קשים. הפיגוע ברעננה קשה וכואב", אמר בפתח דבריו.

גרו ברעננה והחזיקו בתעודות זהות מזויפות: כך ביצעו המחבלים את הפיגוע
מתחת לרדאר: הניצחון הכפול של נסראללה בלבנון

"אני רוצה לדבר על שני נושאים חשובים, זירת המלחמה והתנאים ההכרחים לניצחון", המשיך. "100 ימים המשכנו במאמצים אדירים לשחרור חטופים. הצלחנו להביא 110 מהם".

לאחר מכן אמר: "במלחמה שנפתחה כנגדנו עלינו להמשיך ללא פשרות, אנו נרדוף ונשיג את כל מי שפגע בילינו, חטף את זקנינו ואנס את נשותינו". האויבים והידידים שלנו מתבוננים אל תוצאות הקרב בתוך רצועת עזה ובוחנים אותנו. עתידה של ישראל תלוי בתוצאות המלחמה הזו".

"האויב שמולנו מבין רק כוח, רק לחץ צבאי יביא לניצחון המלחמה. אלו מטרות המלחמה שנקבעו לפני שלושה חודשים, הן היו נכונות אז וגם היום. אם תיפסק האש ייחרץ גורל החטופים", הוסיף.

הפצצות בחאן יונס (צילום :רשתות ערביות)

"לפני שלושה חודשים הצגתי בפני אלופי צהל את תוכנית המלחמה ברצועת עזה בהקשריה הרחבים לזירות נוספות. שלב התמרון האינטסיבי יימשך שלושה חודשים - השלב הזה יסתיים. בצפון הרצועה פורקו כל המסגרות הגדודיות", הסביר.

"במרכז הרצועה אנו משמידים את התעשייה הצבאית של חמאס, אותם מקומות שמייצרים רקטות ומטעים נגדנו. בדרום הרצועה כוחות צהל ממוקדים בראש הנחש - ראשי החמאס. הם מסתתרים מתחת לאדמה. אנו פועלים בכל חאן יונס, שם פורקו המסגרות הגדודיות. חאן יונס מתפרק ככוח לוחם".

"בכל יום שעובר, עיר הטרור שבנה סינוואר בדרום עזה הולכת וקורסת אל תוך המנהרות שחפרה לעצמה. אני אומר באופן ברור, בתום המלחמה לא יהיה איום צבאי מעזה, חמאס לא יוכל לשלוט ולתפקד ככוח ברצועת עזה ולצהל יהיה חופש פעולה מלא לעשות כל שיבחר על מנת להגן על מדינת ישראל. זה יסתיים רק בניצחון מוחלט.

"בעזה חיים פלסטינים ולכן ישלטו בה פלסטינים, עם כוחות שאינם עוינים את ישראל. סופה של המערכה הצבאית חייב להיות מאורגן במעשה מדיני. חובתה של הממשלה לדון בתוכנית שהנחתי לפניה ולקבוע את היעד".

"המלחמה הזו היא מלחמה של נחישות. מה שיקבע את הצלחתנו הוא הרצון לנצח. זו מלחמה של העזה נחישות והתמדה רק כך נצליח לנצח. אני רוצה לפנות אל ראש הממשלה נתניהו והשר בני גנץ ולומר להם זו עת לאחדות ועת לשותפות, עת לפשרות על מנת להשיג את מרות הלחימה למען כולנו".

"ללא ממשלת אחדות יהפוך כל הישג לנצחון חמאס. שנת 2024 תהיה שנת מלחמה אך תהיה גם שנת ניצחון גי אנחנו צודקים ונחושים יותר. שולח דברי עידוד וחיזוק לחיילי צהל המבצעים יומם וליל את משמימותיהם, למשפחות החטופים, מאחל רפואה שלמה לפצועים ותנחומים למשפחות השכולות".