ארגון הטרור חמאס פרסם ביומיים האחרונים שני סרטונים שבהם רואים שלושה חטופים ישראלים - נועה ארגמני, יוסי שרעבי ואיתי סבירסקי. 

הותר לפרסום: חשש לחייו של יוסי שרעבי שנחטף לעזה
בצל המחלוקת בקבינט על עסקת החטופים: האזהרה הדרמטית של איזנקוט

 סא"ל (מיל') אבי כאלו, לשעבר רמ"ח שבויים ונעדרים באמ"ן, התייחס היום (שלישי) לדברים עם רון קופמן וטל לב רם ב־103fm. "חמאס משכלל שיטות שהוא למד ממורו ורבו בצפון, מהחיזבאללה. הוא מסתכל על זה כמובן באופן ציני ובלתי אנושי, מכאיב עד כאב. ברור שהתכליות שלו, אני מזהה שלוש או ארבע מרכזיות מעבר למניפולציה. הסרטונים האלו הם המשך ישיר של השבעה באוקטובר מבחינת הארגון שהתכלית שלו פירוק החברה הישראלית", אמר בפתח דבריו. 

"מעבר לעניין של להכאיב למשפחה, לייצר קרע בין המשפחות להנהגה, ואולי מעל כל אלה, בניגוד לדעה הרווחת אני בדעה שדווקא הסרטונים האלה לא מעידים שחמאס בלחץ אלא להיפך, הוא בטוח בעצמו. אנחנו באמת שואלים את עצמנו בשבועות האחרונים את השאלה האם הלחץ הצבאי מצליח להביא את החטופים, ואני חושב שככל ההישג הצה"לי מעמיק פנימה, אז יכול להיות שדווקא המטרה של השבת החטופים מתרחקת מאיתנו, כי החמאס מתבצר בעמדותיו וכורך את החטופים בהישרדות הארגון. אלא אם אתה מוצא חלופה מבצעית שכנראה כרגע איננה על המדף, אז אתה נמצא במקום שבו התפיסה לפיה תשיג את שתי התכליות כנראה הולכת ומתחדדת למקום שהיא לא מתאפשרת", הוסיף.

לדבריו, "אנחנו רואים שהימים אינם מטיבים איתנו והזמן הולך ואוזל. יכול להיות שהמשוואה של הלחץ הצבאי הולכת ומאבדת אחיזה, ואז מגיעה הדילמה הכבדה שנמצאת על קרעי הממשלה הזו, ויש דעות שונות. במקרה הזה הנטייה שלי היא לצידם של שרי המחנה הממלכתי, שמציגים לדעתי גישה יותר מאוזנת. המרכיב הפוליטי, אולי המרכיב המשמעותי ביותר, שיסדר את הכוכבים כדי שתתאפשר התקדמות בעסקה. להבנתי, ראש הממשלה לא מעוניין כרגע בעסקה רחבה מההבנה שהאירוע הזה יביא לקריסת ממשלתו". 

גנץ, נתניהו וגלנט (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
גנץ, נתניהו וגלנט (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)

כמו כן, התייחס גם להיבט הציבורי בהקשר החטופים ואמר כי "מעבר לעובדה שאנחנו מדינה דמוקרטית, דווקא המצב של החטופים והכמות האדירה של המצב הכאוטי שנקלענו אליו, ההשפעה של זה על היריב מוגבלת. היריב מספיק לצערנו אינטליגנט כדי להבין את הנכסיות שיש בדבר הזה ולראייה הוא מתעקש לכרוך את הדבר הזה בשרידותו. בעיניי, ההישג הצבאי הוא די באופן יחסי בר השגה ברצועה, אמנם יש עוד פערים אבל אנחנו בנקודה שאנחנו יודעים לקחת את המצב הצבאי הנוכחי ותעל אותו גם ביום שאחרי שחרור החטופים להמשך מימוש המשימה של השמדת חמאס".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm