הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר שאול מופז התארח בפרק של "פגישה עם רוני קובן" שישודר הערב (שלישי) בכאן 11. בהצצה מיוחדת לגולשי "מעריב אונליין", מופז מספר לקובן על שיחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במלחמת צוק איתן ב-2014. 

מופז: "אחת הטעויות שלי היא הכניסה לממשלתו של נתניהו"

"אני הייתי חבר בוועדת חוץ וביטחון והוא כינס אותנו יומיים אחרי שצוק איתן התחיל. אחרי שהוא סיים לתת סקירה, אני שאלתי אותו: 'אדוני ראש הממשלה, מה אתה רוצה להשיג ביום שאחרי?', אז הוא אמר לי: 'מה זה נקרא מה אני רוצה להשיג? אני רוצה להכות בחמאס'. אמרתי לו: 'אוקיי ואחרי שהכית בחמאס, מה אתה רוצה להשיג?', לא הייתה לו תשובה. אמרתו לו: 'אני מציע לך לפנות לעולם ולהגיד - אנחנו הולכים לשיקום תמורת פירוז רצועת עזה, העולם יהיה איתך'", סיפר.

עוד סיפר מופז כי לאחר מכן פנה נתניהו לראש המל"ל באותם הימים יוסי כהן שהיה באותה הפגישה ואמר לו: "אתה מבין אותו?", לדבריו של מופז כהן לא השיב. "הוא אמר לי 'אתה יכול לכתוב את זה?', השבתי בחיוב וכתבתי לו. אחרי ארבעה ימים הוא קרא לי לשיחה ואמר לי: 'תשמע זה רעיון נכון, זו תהיה התוכנית ארוכת הטווח שלנו'. היה דיון בקבינט אצלו ורוב השרים תמכו, אבל נתניהו לא בנוי להחלטות גורליות ולהחלטות גדולות", אמר.