מה יקרה אם עזה "תיפול"? מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן הבהיר היום (שלישי) בריאיון לרשת CNBC כי חייבים לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני, זאת מפני שהפעם, אם עזה תשוטח והמדינות הערביות יתבקשו לעזור להקימה מחדש - הן לא יירתמו למשימה.

החבל מתהדק על צווארו של סינוואר: לוחמי הקומנדו פשטו על היעד הבא
נחשף בחקירת השב״כ: כך מתאמנים פעילי הג׳יהאד האסלאמי באיראן

"מדינות ערביות אומרות שהן לא מעוניינות לקחת חלק בשיקום מחדש של רצועת עזה אם היא תשוטח מחדש בעוד שנה או חמש שנים - ואז יבקשו מהן לבנות אותה מחדש פעם נוספת", אמר המזכיר האמריקאי. לדברי בלינקן, זו הסיבה ש"חייבים לפתור את השאלה הפלסטינית".

במהלך הריאיון, אמר בלינקן כי ארה"ב תמשיך לעבוד עם מדינות אחרות "כדי להבטיח את שחרור החטופים בעזה, אנו עובדים על נתיב הנורמליזציה עם שותפים באזור. עתידה של עזה אינו יכול לכלול טרור, ויש להבטיח את ביטחונה וביטחונה של ישראל".

ההרס בעיר עזה ממעוף הציפור (צילום :רשתות ערביות)

ביום חמישי האחרון, דווח ב"וושינגטון פוסט" כי ארצות הברית מנסה להגיע ל"עסקה גדולה" שתסיים את המלחמה בעזה, תוביל לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה ותבטיח רפורמה משמעותית ברשות הפלסטינית ביום שאחרי אבו מאזן ותמנע מלחמה בלבנון. בנוסף, דווח כי בתקופה האחרונה רשמה ארה"ב התקדמות מסוימת בדרך להשגת מטרות שאפתניות אלו בקרב מדינות ערביות באזור.

על פי הפרסום של דיוויד איגנשיוס, שנחשב לבעל קשרים הדוקים הן בקרב הממשל בוושינגטון והן בקרב מקבלי החלטות בישראל, את אחד המכשולים העיקריים שעומדים בפני האמריקאים מהווה ההתנגדות של ישראל לחזרה של "רשות פלסטינית מתוקנת" לעזה ביום שאחרי המלחמה. לדברי הפרשן, חרף העובדה שארצות הברית היא הגורם היחיד שמסוגל לעצב מדיניות ולהשפיע באופן משמעותי על הנעשה במזרח התיכון, אין בכוחה לכפות החלטות על ישראל.