התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (רביעי) למבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, בדרישה שיבהיר את הצורך מדוע דווקא עכשיו יש צורך בחקירת הדרגים הצבאיים והביטחוניים על ידי משרד מבקר המדינה.

הרמטכ״ל: "הסבירות למלחמה בצפון גבוהה מבעבר"
חדירה לישראל והתחזות: הפיגוע ברעננה הציף שוב את סכנת השב"חים

על פי פרסומים בתקשורת, מבקר המדינה הורה לבכירי מערכת הביטחון להעביר אליו מסמכים מסווגים על מנת להתחיל בחקירה נרחבת של מערכת הביטחון כולה, בשורת סוגיות הנוגעות למלחמה. 

התנועה לאיכות השלטון מציינת במכתבה את החשש כי רשימת הנושאים המתוכננת להיבחן על-ידי מבקר המדינה מכוונת משום מה רק כלפי הדרג הצבאי והביטחוני ואינה מכוונת כלפי הדרג המדיני והפוליטי.  

הרמטכ״ל הרצי הלוי על המלחמה בעזה והניסיונות להשבת חטופים (צילום :דובר צה"ל)

"נראה כבר עתה לאור הדרישה לקבלת המסמכים המסווגים ויומני המבצעים של הדרג המבצעי שאותם דורש המבקר לקבל מאנשי מערכת הביטחון, כי המטרה סומנה מראש ועתה רק נורה החץ. דבר זה חמור במיוחד כאשר הדברים נעשים בעת מלחמה, תוך כדי שמפקדי הצבא עסוקים בלהביא ניצחון למדינת ישראל על אויביה". 

בנימין נתניהו, יואב גלנט, הרצי הלוי בהערכת מצב (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)
בנימין נתניהו, יואב גלנט, הרצי הלוי בהערכת מצב (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)

עו"ד ד"ר אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, אמר כי "חקירה זו כנגד הדרג הצבאי-ביטחוני, תוך איסוף חומרים מהגורמים הביטחוניים והצבאיים, עלולה לשבש ראיות ולפגוע במהלכי משפט, כמו גם לפגוע בעבודה עתידית של וועדת חקירה ממלכתית שתחקור את מחדל 2023. לפיכך, על היועצת המשפטית להורות לראשי מערכת הביטחון להמתין לחוות דעתה באשר להעברת מסמכים מסווגים לידי מבקר המדינה, בטרם הקמתה של וועדת חקירה ממלכתית".