בימים האחרונים הצמרת המדינית בישראל החליטה לקדם עקרונות למשא ומתן חדש ויזום שיכול היה להוביל בסופו של דבר לעסקת חטופים. המשא ומתן היה צפוי להיות מקודם על ידי מתווך, אלא שאז ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עיכב והקשיח את העקרונות שסוכמו, כך דווח הערב (רביעי) בחדשות 13.

על פי הדיווח, התנהלו על אותם עקרונות דיונים של גורמי המקצוע ושל הדרג המדיני - ראש הממשלה, שר הביטחון יואב גלנט והשרים בני גנץ וגדי איזנקוט. בסופו של דבר, הדיונים האלו הגיעו כבר לעקרונות מסוימים שינחו את המשא ומתן המתקדם, שבהמשך יוביל לעסקה עם החמאס, כשהצמרת המדינית כבר הגיעה לסיכומים מה ישראל תוכל לתת במסגרת אותה עסקה. אלא שימים אחדים לאחר הסיכום בצמרת ניהול המלחמה, לאחר שסוכמו העקרונות והמנדט שינחה את ישראל במהלך הנוכחי, ראש הממשלה עיכב כאמור את המתווה, הקשיח את העקרונות וזאת מבלי לתאם עם שרי קבינט המלחמה.

השרים גילו על כך בהמשך, חלקם אף התעמתו בעקבות כך עם ראש הממשלה, והביעו זעם גדול. גורמים בממשלה מסרו כי נתניהו "ממסמס קידום של עסקת חטופים". מנגד, גורמים מדיניים מסרו כי "עדיין עובדים על מתווה ישראלי, הוא לא נעצר". במקביל, נעשים ניסיונות נוספים להוביל לעסקה ישראלית חדשה.