בישראל ביתנו הגיבו היום (חמישי) לדיווח שפורסם אתמול, לפיו בליכוד פעלו פעם נוספת על מנת לנסות לשכנע את יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן להצטרף לממשלה. "מדובר בניסיון (הלא מוצלח) להסית את השיח מהסיפור המביך של הסכם התרופות ללא בדיקת הסחורות, כולל הודעת לשכת רה"מ בנושא", אמרו גורמים במפלגה.

במעוזו של סינוואר: לוחמי צה"ל איתרו תכניות מבצעיות של החמאס | צפו
"היינו צריכים להטיל וטו": ח"כ מהקואליציה במתקפה על בן גביר

מוקדם יותר היום, התייחס השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לדיווח בנושא. "נתניהו צריך לקבל החלטה, אם הוא רוצה ללכת עם הקונספציה הישנה, בוודאי שילך עם לפיד. לגנץ יש השפעה מאוד גדולה. הברירה הין בין הדרך של גנץ ולפיד. צריך לשאול את נתניהו אם הוא רוצה לפרק את הקואליציה הנוכחית", ציין. 

פגישת בנימין נתניהו וג'ו ביידן בניו יורק. באדיבות טובה לזרוף (צילום :טובה לזרוף)

"אין ואקום, כשאתה יוצא ממקום אתה חוטף, גם אם נצליח להביא את הראש של סינוואר, בעזה יש נאצים שלעולם לא ישלימו עם זה שאנחנו כאן. הגיע הזמן שהאסימון הזה ייפול, רוב העם בישראל מבין את זה. אי אפשר להרשות לעצמנו שבצד הדרומי יהיה אויב דרומי, שחולם על 7.10 נוסף. יש לעודד הגירה של מאות אלפים מרצון", הוסיף. 

עוד אמר: "יותר מידי שנים ניסו כאן כל מיני תיאוריות ושיטות עם החמאס, זה לא עבד ולא יעבוד אף הפעם. התפיסה של החמאס היא תפיסה שצריך לחסל את כולנו, לא אכפת לחמאס מה התפיסה הפוליטית שלנו, לא היה אכפת להם שהיו בעוטף אנשים שדאגו להם".