שגרירת סעודיה לארצות הברית, רימה בינת בנדר אאל סעוד, הזהירה היום (חמישי) בריאיון ל-CNN כי "הסלמה רחבה יותר עלולה להחזיר את המזרח התיכון לעידן האבן" וחזרה על קריאתה להפסקת אש בעזה. 

סעודיה מעוניינת בנורמליזציה עם ישראל לאחר המלחמה - אבל יש לה תנאי
"הזדמנות אמיתית": המהלך הבינלאומי במזה"ת שבלינקן מתכנן לאחרי המלחמה

"יש טראומה וכאב משני הצדדים, אבל מה שאנחנו יכולים לעשות עכשיו זה הפסקת אש. כמה ילדים עוד צריכים למות? כמה הורים צריכים עוד לאבד את פרנסתם? זה לא יכול לקרות יותר", הוסיפה השגרירה והדגישה כי סעודיה "מכירה לחלוטין בצורך שישראל תרגיש בטוחה, אבל זה לא יכולה להיות על חשבון העם הפלסטיני".

כמו כן, הדיפלומטית הבכירה של סעודיה בארה"ב קראה לאחדות באזור ואמרה כי "הדרך היחידה לשגשוג עבור המזרח התיכון היא אחדות ושגשוג כלכלי שלו". בסוגיית נורמליזצית היחסים עם ישראל אמרה אאל סעוד שזה משהו שסעודיה שמה על השולחן אבל "לא בלי העם הפלסטיני".

הרס בעזה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
הרס בעזה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

דבריה של השגרירה הסעודית מגיעים לאחר הדיווח מוקדם יותר היום ולפיו מדינות ערב עובדות על יוזמה להביא להפסקת אש בעזה, במקביל לשחרור החטופים, כחלק מתוכנית גדולה יותר שתוביל לנורמליזציה עם ישראל (כולל סעודיה), אם זו תנקוט בצעדים בלתי הפיכים לקראת הקמתה של מדינה פלסטינית. 

לפי גורמים רשמיים בסעודיה וארה"ב, הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון, תמיכה ברשות הפלסטינית ויצירת נתיב לפתרון שתי המדינות - ירצו את הצדדים השונים ויקדמו את הנורמליזציה. גורם ערבי בכיר אמר כי הם מקווים להציג את התוכנית - הכוללת את הפרס של ערב הסעודית לפורמלת הקשרים עם ישראל - בתוך מספר שבועות במאמץ לסיים את מלחמת ישראל-חמאס ולמנוע סכסוך רחב יותר שמתפרץ במזרח התיכון.