מלחמת חרבות ברזל: ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים ואמר בפתח דבריו: "לכל המשפחות השכולות הגיבורים לא נפלו לשווא, נשמיד את הרשע של החמאס. ב-48 השעות האחרונות לוחמנו נלחמים בקרבות עזות בעזה וחיסלו מאות מחבלים. השמדנו מתקן ענק לייצור רקטות, והוא לא היחיד. המלחמה נמשכת בכל החזיתות ותמשך עד להשגת כל המטרות שהצבנו".

צה״ל חשב שיש לו מודיעין עילאי בצפון, אבל אז נחשפה האמת
"לא על חשבון הפלסטינים": סעודיה משרטטת קו אדום ומעבירה מסר לישראל

"לצורך זה העברנו תקציב מלחמה עצום שמאפשר לצבא להילחם", המשיך. "בזמן שלוחמנו מחרפים את נפשם כדי להשלים את הניצחון על החמאס אני שומע קולות אחרים שמנסים לרפות את ידיהם, אני דוחה זאת על הסף, ישראל לא תתאפשר בהנהגתי על פחות מניצחון מוחלט על החמאס".

"אנחנו חותרים לניצחון מוחלט. לא רק להכות בחמאס, לפגוע בו או עוד סבב - ניצחון מוחלט על החמאס. נמשיך להילחם עד השבת כל חטופינו, חיסול החמאס והבטחת שעזה לא תאיים יותר על ישראל. אני אומר לכם אזרחי ישראל אנחנו לא פועלים רק להבטחת ביטחוננו היום, אלא לדורות - והבטחת המלחמה בטרם השגת המטרות תשדר מסר של חולשה לאויבנו ואז הטבח הבא הוא רק עניין של זמן".

"ניצחון מוחלט מחייב חיסול ראשי החמאס, השמדת חמאס, החזרת החטופים, פירוז עזה ושליטה ישראלית על כל מה שנכנס לעזה - אלה גם תנאי יסוד ליום שאחרי. אני מבקש להדגיש - היום שאחרי הוא היום שאחרי חיסול החמאס והוא יושג רק כשנשאר מאוחדים".

פעילות צוות הקרב של חטיבת גבעתי (צילום :דובר צה"ל)

"זה הניצחון שעלינו להשיג למען ביטחון ישראל, למען עתידנו. אני מתחייב למען לוחמנו, משפחות השכול ומשפחות החטופים - לא נעצור ולא נסיים את המלחמה עד לניצחון מוחלט והשבת יקירנו הביתה".

"כל שטח שאנחנו מפנים אנחנו מקבלים טרור נגדנו ולכן אני מבהיר בכל שדה בעתיד הנראה לעין - נלחם. ראש ממשלה בישראל צריך להגיד לא גם לטובי הידידים שלנו, להגיד לא שצריך וכן שאפשר. כך אני נוהג", הוסיף.

לאחר מכן אמר: "לגבי היום שאחרי - היום שאחרי זה היום שאחרי חמאס, התחלנו דיונים על כך במל"ל, בקבינט המלחמה והתנאים שלי ברורים - חיסול החמאס, פירוז מלא בשליטה ישראלית וניהול אזרחי שלא מטיף להשמדת ישראל".

"הייתי שמח אם נמצא עזתים שיעשו את זה, הלוואי ואני מוכן לנסות גם לגייס מדינות באיזור שיתמכו בפעולה ההומניטרית הזאת והשיקום הזה עם גורם כזה אבל אני מטיל ספק שנוכל להקים משהו כל עוד החמאס שם - כי אנשים יפחדו לקבל כדור בראש. אני רואה בזה כתנאי לביצוע המלחמה, לא הייתה אף מלחמה בה אמרנו "בלי שתהיה לנו תוכנית מפורטת ליום שאחרי לא נוכל לנצח". קודם כל ננצח".

כאשר נשאל נתניהו לגבי העברת התרופות, אמר: "4 ימים לפני העברת התרופות שלח ראש המוסד מתווה מפורט והוא שלח את זה לשר הביטחון ולאלוף ניצן אלון ולראש השב"כ. לא היה מידור זה לא קיים. שקר נוסף - יחס של מאה לאחד, גם לא נכון.

השכמתי להגדיל את מלאי התרופות בתנאי שהתרופות המיועדות לחטופים יגיעו אליהם. הצלב האדום אמר שידאג שהתרופות יגיעו לעד אחרון החטופים ולכן הפארסה היא בדיווח לא במתווה ולא בביצוע".

כאשר נשאל נתניהו האם הוא מתחרט על חלק מסוים בהתנהלותו בלחימה, ענה: "אני מקשיב לך ושומע אותך באולפנים ואני אומר לך דבר אחד - אין מישהו שחף מטעויות בוודאי לא אני. אמרתי לא פעם, האנושיות שלכם נבחנת ערב ערב באולפנים, אני אמשיך להילחם בחמאס ואתם בי - זאת החלוקה של העבודה. אין אף טעות שלך? שתיתן את מונולוג הטעויות שלך אשמח לתת את שלי".

"לגבי איראן - מי אמר שאנחנו לא תוקפים את איראן? איראן זה ראש התמנון, היא עומדת מאחורי החותים החמאס יש לנו מאבק עם איראן ולכן אני אומר שהיום מבינים יותר. דמיינו מה איראן יכולה לעשות במזרח התיכון- לכבוש ולמוטט אותו. אני מחויב כראש ממשלת ישראל לעשות הכל כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני לא רק למען ביטחוננו אלא למען ביטחון העולם כולו".

"יש שני שלבים בלחימה, אחד זה השמדת החמאס ומסגרות הלחימה המאורגנות שלהם, עד עכשיו הושמדו 17 גדודים מתוך 24. ואחר כך טיהור השטח, יש פעולה קצרה ויש פעולה ארוכה יותר ככה אנחנו פועלים.

לגבי בחירות - כשאנחנו בעיצומה של המלחמה הזאת, כשגיבורנו נופלים אתם רוצים באמצע המלחמה הזאת לעצור הכל ולהתחיל בקמפיינים של תעמולה? לפלג את העם במקום לאחד את העם? אני חושב שצריך להתמקד עכשיו בהשגת הניצחון ויש זמן לפוליטיקה אחר כך".

"לגבי ההצעות לליברמן וללפיד - לא הצעתי, רק אדם אחד מוסמך לתת הצעה כזאת וזה אני. העברנו עכשיו תקציב, צריך לקיים את ממשלת האחדות הלאומית, הליכה לבחירות יפגע קשות במאמץ המלחמתי, מי שמייחל לזה זה החמאס וגם איראן?", אמר בסיום מסיבת העיתונאים.