עם המעבר הצפוי לשלב הלחימה בעצימות נמוכה יותר בעזה, גובר השיח על היום שאחרי המלווה בלחץ על הממשלה ובעיקר על העומד בראשה לספק תשובות ברורות באשר לחזון המדיני, האזרחי והביטחוני לרצועת עזה.

אלמוג כהן מגיב לחקירה: "אם יש לכם ראיות, תביאו אותן"
בן גביר זעם, נתניהו התעלם: זו המדינה בה יופקדו כספי הסילוקין לעזה

בעקבות הלחצים מארה"ב להעביר את השליטה ברצועה לגורם שלישי וביתר שאת, לספק אמירה לגבי פתרון שתי המדינות לשני עמים, גורמים בליכוד מתחילים להפעיל לחץ נגדי. 

פורום דרור בליכוד יצא אתמול (חמישי) בקמפיין החתמה של חברי מרכז ליכוד בדרישה מחברי הממשלה "להתעקש על שליטה ישראלית מלאה על רצועת עזה כתנאי יסוד להפסקת הלחימה". רק כך, לטענתם, ניתן יהיה "להכריע את המלחמה ולהבטיח שלום לדרום לאורך זמן".

היוזמה החלה רק אתמול, אך כבר חתמו עליה כ-150 חברי מרכז הליכוד. אנשי הפורום טוענים כי הרף הנדרש של 750 חתימות על מנת לכפות כינוס מרכז ליכוד בנושא יושג בזמן הקרוב.

נזכיר כי לפני כארבעה חודשים דיווחנו כי אותה קבוצה הצליחה לאלץ כינוס מרכז בנושא הרפורמה המשפטית, זאת לאחר שאספה כ-1000 חתימות של חברי מרכז הליכוד. התאריך לכינוס אפילו נקבע, אך לבסוף הכינוס לא יצא לפועל עקב המלחמה. הפעם כשהנושא נוגע למלחמה עצמה, לא נראה שהסיבה הזו תספק את הדורשים.

מפורום דרור נמסר בתגובה: "אנו שמחים לראות את ההיענות הרבה. מדובר בנושא קריטי לביטחון תושבי הדרום וכל מדינת ישראל" .