אלי אלבג, אביה של לירי אלבג שנחטפה לעזה לפני 106 ימים, הגיע להפגנת משפחות החטופים מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה. במהלך ההפגנה, נאם בזעם האב המודאג נגד ראש הממשלה מחוץ לביתו והביע דאגה רבה לחטופים בשבי ברצועה.

בכירים בצה"ל: "אי אפשר גם לחסל את חמאס וגם לשחרר חטופים"
לאחר הדיווח שנתניהו "לא שולל" מדינה פלסטינית; לשכתו בהודעה חריגה

"אני מבטיח לכם, אני, אלי אלבג, אבא של לירי אלבג, כל עוד אני חי, רק בתי קברות יירשמו על שמו. לא בתי ספר, לא כבישים, לא רחובות, לא בתי חולים... רק בתי קברות, כי הם יתמלאו בגלל 'סינוואר מר הביטחון'. מעניין אותו, אתם חושבים, העם? ז*ן מעניין אותו, ככה אני מדבר, לא מעניין אותו העם, לא מעניין אותו כלום, מעניין אותו רק הכסא שלו".

אלי אלבג, אבא של לירי אלבג (צילום: צילום מסך, מטה המאבק להשבת החטופים)
אלי אלבג, אבא של לירי אלבג (צילום: צילום מסך, מטה המאבק להשבת החטופים)

עוד נאם האב נגד ראש הממשלה נתניהו, ותקף: "אם הקבינט זועק, והקבינט זועק, יש שם אנשים טובים, אבל הוא זועק לעזרה מ'סינוואר' שלנו, לנו יש את ה-'סינוואר' שלנו לצערנו הרב. כמו שלסינוואר לא אכפת מהעם, גם ל'סינוואר' שלנו לא אכפת מהעם. מאה ימי חסד ישבתי בשקט, אבל לבי כבר לא יכול, איני יכול עוד, ואנחנו רק נעלה את המחאה. אני לא רוצה לחסום את האיילון, אני רוצה לחסום פה, שהוא לא יוכל לצאת, עד שהילדים שלנו ייצאו. עד שהילדים שלנו ייצאו, הוא לא ייצא".

אלוף (מיל׳) עמירם לוין נאם גם כן בהפגנה מול ביתו של ראש הממשלה עם משפחות החטופים, וקרא: "מה שמשפחות החטופים והחטופים עצמם עוברים היום - זה גהינום. למדתי שלמעונים מותר לצעוק, ולכן הם צריכים לצעוק, הכוח שלהם עומד להיגמר - ולכן אנו צריכים כולם לצעוק איתם עד שכל החטופים יהיו פה. אני אומר לכם כאיש צבא ולא כאיש פוליטי - הניצחון היחידי שלנו הוא להחזיר את החטופים. הם חטפו את החטופים, אנסו את בנותינו, רצחו את ילדינו - וקודם כל צריכים להחזיר את מי שאפשר. אחר כך אפשר לדבר על כל דבר אחר. זה נכון צבאית, מדינית, אנושית ונכון לחברה הישראלית".

הוא הוסיף: "מי שצריך לנצח זו החברה הישראלית - לא הצבא. הטרור כבר הרבה שנים הבין שהוא לא יכול לנצח את הצבא, אבל הוא רוצה לנצח את החברה הישראלית ואם לא נחזיר את החטופים - הוא יצליח לעשות זאת. זה לא עניין של השקפה פוליטית, עניין של ימין או שמאל, חילוניים או דתיים - אלא החובה הראשונה שלנו. אנחנו פישלנו כצבא וכמדינה, והמנוולים חטפו ורצחו ולכן אנו צריכים להחזיר אותם, וכל אחד מאיתנו צריך לקיים את חובתו להצטרף לזעקתן של המשפחות".