מלחמת חרבות ברזל נכנסה הבוקר (א') ליומה ה־107. בשל כך ביקשה ליאת רון מרדיו צפון 104.5FM לשוחח עם ראש מטה משפחות החטופים רון צור שהתייחס לתחושות הקשות של משפחות החטופים, והחלטתם להתבצר מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה. "נמצאות שם עשרות של משפחות, וזה הולך וגדל. מאוד יכול להיות שנתרחב לירושלים. אנחנו נהיה בכל מקום בכדי שמקבלי ההחלטות ידעו שזה הנושא המרכזי. המטרה היא להתחיל להניע פתרון מהיר לסוגייה הזו. מצד אחד אומרים לנו שהגברת הלחץ תסייע, אבל מצד שני מדללים כוחות. במצב הזה שנוצר אנחנו נראה את החטופים, במקרה הטוב, בעוד כמה שנים". 

אחיינו של החטוף בעד עסקה: "אין לנו ברירה אלא להיכנע"

עוד הוסיף: "אנחנו נגמלנו מהצורך להתחשב בכל משהו שמישהו אומר. לא מעניין אותנו מה אומר זה הוא ההוא. אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות. מדינת ישראל נגמלה מחלום שאנשי חמאס יהפכו לחובבי ציון. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

האם החטופים קיבלו את התרופות? "כל עוד אנחנו לא מקבלים תיעוד של החטופים שלנו מקבלים את התרופות אנחנו לא מתייחסים לזה. פרויקט הנעת התרופות החל במטה, והמגע החל אצלנו ביוזמה מול נשיא צרפת. לשמחתי הפרויקט הושלם, ועכשיו נשאר לקבל תיעוד שהם מקבלים את התרופות. לצלב האדום אין השפעה, זה כמו אונר"א. אנחנו רואים את המסירות נפש שלהם כשהם צריכים לדאוג למחבלים בכלא הישראלי".