ישיבת הממשלה שהתקיימה היום (ראשון) הייתה שוב רווית ויכוחים ומחלוקות בין השרים. במהלך הישיבה דנו תחילה השרים במצב הביטחוני ועדכונים על המלחמה, אולם גם אז עקצו השרים אחד את השני.

הלחץ גובר: ארה"ב דוחפת לסיום הלחימה - זו התכנית החדשה שמוצעת לישראל
שר ההגנה הבריטי נגד נתניהו: "מאכזב לשמוע שאינו מאמין בפתרון שתי המדינות"

בתחילת הדיון, כאשר רה"מ ושר הביטחון יצאו לטובת דיון ביטחוני עם הרמטכ"ל, העביר האלוף טולדנו לשרים סקירה ביטחונית. השר חיים כץ שאל: "האם יש לצבא נתונים כמה מחבלי חמאס כבר נהרגו? מה קורה עם סינוואר?". שר התפוצות עמיחי שיקלי הגיב בציניות: "אולי פשוט נשלח לעזה את חיים כץ שנותן פה מלא ביקורת, אולי הוא יביא את סינוואר? או שנשלח את בנט שהוא יביא את סינוואר".

השרה אורית סטרוק תהתה: "מדוע לא מדגישים את ההישגים של צה"ל? מדוע לא ניכר בציבוריות כי אנחנו מנצחים. החיילים בשטח לא מרגישים שיש להם גיבוי". שיקלי: "הטענות שלך צריכות להיות לדרג המדיני". בשלב זה נתניהו הצטרף לדיון. שיקלי הציע לסטרוק: "הנה הכתובת לשאלות שלך".

אורית סטרוק (צילום: מרק ישראל סלם)
אורית סטרוק (צילום: מרק ישראל סלם)

לאחר מכן, דנו במהלך הישיבה באישור מינויה של מאי גולן לשרה לשוויון חברתי לאחר התפטרותו של שיקלי, כאשר קידום מעמד האישה יהיה חלק מתחום הפעילות של המשרד לשוויון חברתי. אולם גם בנוא הזה מצאו לנכון השרים לעקוץ את חבריהם.

למעשה, עימות חריף פרץ בין השרים שיקלי ומאי גולן. האחרונה התנגדה להעברת האגף לפיתוח כלכלי חברתי בחברה הבדואית ממשרד לשוויון חברתי למשרד התפוצות, ואמרה: "אין קשר למגזר הבדואי והסוגיות הקשורות אליו לבין התפוצות". שיקלי: "איני מבין את הצורך במשרד מיוחד למעמד האישה. מה היסטורי בזה?". גולן ענתה בזעם: "אולי זה לא הבייס שלך! אבל נשים הן 50% מאוכלוסייה! קיימת טרמינולוגיה לא נכונה כאשר מדברים על מעמד האישה!".

בנימין נתניהו (צילום: Miriam Alster/Flash90)
בנימין נתניהו (צילום: Miriam Alster/Flash90)

בשלב זה, נתניהו פנה למאי גולן: "את יודעת כמה תוקפים אותי? קצת יותר מכמה שתוקפים אותך. מציע לך ללמוד להתעלם. קידום מעמד האישה זה עניין חשוב מאוד. מציע ששם המשרד יהיה 'המשרד לשוויון חברתי ולמעמד האישה'".

בהתייחסה למינוי עצמו אמרה גולן במהלך הישיבה: ״כמי שצמחה מלמטה ולא נולדה עם כפית זהב בפה, אני גאה להתמנות היום לשרה לשיוויון חברתי. לאורך שנים, אוכלוסיות שלמות הודרו מהצלחה ושגשוג וקהילות רבות עדיין מנסות לפלס את עצמן מעלה בסולם החברתי מתוך רצון לפעול להרחבת השיוויון בין אזרחי ישראל. מתוך תחושת שליחות עצומה, אני מתכוונת לעשות הכל כדי להוות כתובת לכל מי שקולו אינו נשמע: מי שצריך להילחם הרבה יותר קשה. מי שרוצה להגשים את מה שמגיע לו, בזכות ולא בחסד. הגיע הזמן פחות לדבר גבוהה גבוהה על שיוויון, אלא יותר לפעול למימושו - הלכה למעשה״.

השרה גולן גם התייחסה לתפקידה האחרון כשרה לקידום מעמד האשה ואמרה ״בניגוד לכל הינדוסי התודעה למיניהם שהיו בשבוע האחרון, כלל התוכניות הכלכליות וייעוד התקציבים שיזמתי ואישרתי כשרה לקידום מעמד האשה למען המפונות בדרום וצפון הארץ, למען נערות בסיכון, למען פיתוח קהילות נשים בערים השונות ועוד - ימשיכו כהרגלן. אני מחויבת לעניין בכל רמ״ח איבריי. במשמרת שלי, נושא זה יהיה אחד מאבני הדרך של המשרד לשיוויון חברתי״.