הקבינט המדיני־ביטחוני אישר הבוקר (ראשון) מתווה שמעביר לידי נורווגיה את האחריות על כספי המסים של הרשות הפלסטינית. למרות האישור הסופי, הדיון במתווה היה מתוח מאוד והטונים בין השרים עלו במהרה, כאשר לוין תהה מדוע הכספים עוברים דווקא לנורבגיה - ואמסלם ענה: "צריך לרצות את העולם". בנוסף, השר לביטחון לאומי תקף את ראש הממשלה, בטענה כי זהו "הסכם בעייתי".

עסקת החטופים מתרחקת? נתניהו תוקף את החמאס ומעביר מסר לארה"ב
לקראת התפתחויות דרמטיות? העדכון הביטחוני החריג שקיבל נתניהו שדחה את ישיבת הממשלה

"זה בשביל האמריקאים, חשוב מאוד הם יהיו מרוצים", הבהיר השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר על המתווה. ראסן עליאן, המשמש מתאם פעולות הממשלה בשטחים, הוסיף כי "מבחינת הפלסטינים הכסף גם יעבור לעזה, הם רואים את זה כאחד מהשלבים שצריך לעבור כדי שהכסף יגיע ליעדו הסופי - וזה לעזה".

בעקבות הסבר השרים, תהה שר המשפטים יריב לוין: "למה בעצם צריך לשלוח לנורבגיה, מה העניין דווקא עם נורבגיה?". השר דודי אמסלם ענה: "אתה לא מבין שצריך לרצות את העולם? מה אכפת לנו לאיזו מדינה זה עובר? העיקר שלא יעבור לעזה". השרה מירי רגב הוסיפה בזעם: הקו האדום שלי שלא יעבור לעזה. זה שהכסף במדינה שלישית שתחזיק אותו, זה פחות חשוב".

הדיון הסוער המשיך, והטונים עלו במהרה כאשר גורם צבאי טען: "הרשות הפלסטינית בקריסה, אין כסף לשלם למנגנונים".  השר אבי דיכטר זעם: "תפסיקו להגיד שהרשות בקריסה. כל הזמן מפחידים אותנו מזה, הם לא קורסים כל כך מהר. יחד עם זאת, אני לא רואה מניעה להעביר כסף דרך מדינה שלישית". 

השר אלי כהן תהה: "אבל מה הביטחונות שלנו? מי מבטיח לנו שהכסף לא יעבור לעזה?", בתגובה אישר נתניהו את אמינות המדינה, והסביר: "האמריקאים נתנו את מילתם וגם הנורבגים". השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תהה: "אז למה הם לא חותמים?", וקיבל תשובה מדרמר, שטען כי אינם יכולים לחתום ללא אישור הקונגרס. "זו עוד סיבה שמראה שההסכם הזה בעייתי", הוסיף בן גביר. 

בנימין נתניהו בהצהרה (צילום :לע"מ)

בתגובה לדברי השר לביטחון לאומי, אמר נתניהו: "נו, בן גביר, בוא תפתיע אותנו, אני במתח מה העמדה שלך". בן גביר הסביר: "אני מסכים עם דיכטר בדרך, אבל, לצערך, לא עם המסקנה הסופית. דיכטר צודק, הרשות לא קורסת. ואני אוסיף שאם הם משלמים למשפחות מחבלים ולנוחב'ות, ובדקתי את הנושא, גם בימים הללו, אז תפסיקו להגיד שהם קורסים. שיקחו את הכסף שלהם מהמחבלים למנגנונים שלהם שאני חושב שהם גם מחבלים. אבל מעבר לזה, שימו לב שהאמריקאים לא נותנים ערבות ואחרי כל אלה אני בעיקרון חושב שאסור לנו לחזק את הרשות גם ביהודה ושומרון. הם מחבלים בחליפות".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר: "בן גביר כבר הודיע לפני הדיון שהוא מתנגד, אז אשכנע את היתר שיש כאן הישג. לא כי צריך לענות לבקשה האמריקאית, אלא שקירבנו אותם לעמדה שלנו". נתניהו הוסיף: "זה ממש ככה, ירצו - ייקחו. לא ירצו - לא ייקחו". 

בן גביר סיכם: "ראש הממשלה, הם כבר לקחו, למה אתם לא נותנים משקל לעובדה שפעם אחרונה הם לקחו את הכסף ולא החזירו? הרשות קיבלה את הכספים ולא החזירה את זה לישראל. אז למה להוריד אותם מהעץ אם הם ירדו כבר מהעץ?", תהה.