רעייתו של ראש הממשלה, שרה נתניהו, פועלת להדיח את הדובר במערך ההסברה אילון לוי, מאחר שגילתה שהיה פעיל במחאת קפלן נגד הרפורמה במערכת המשפט - כך דווח הערב (ראשון) בחדשות 12.

"בוא, תפתיע אותנו": מה גרם לבן גביר להתפרץ על ראש הממשלה נתניהו?
סיום המלחמה תמורת החטופים או המשך הלחימה? זה מה שחשבו גולשי מעריב

אילון לוי הפך בחודשים האחרונים לכוכב של ההסברה הישראלית. הוא גויס במהלך המלחמה למערך ההסברה הלאומי ובתפקידו כדובר לתקשורת הבינלאומית, הוא הפך למרואיין מבוקש ברחבי העולם וסרטוני ההסברה האפקטיביים שלו הפכו ויראליים. על פי הדיווח, ללוי עלול לאבד את עבודתו, בטענה כי "יש צורך במתן הזדמנות לאנשים נוספים בתפקיד". 

מי שעקב אחר פעולותיו והופעותיו של לוי, שהפך במהרה ל"מסבירן הלאומי", אולי שם לב כי הופעותיו צומצמו בתקופה האחרונה. על פי הדיווח, הוא נמצא כעת בסכנת הדחה מטעמים פוליטיים, והסיבה לכך היא שרה נתניהו – שהפעילה לחץ להזיז את לוי מתפקידו. זאת, לאחר שבמהלך השבועות האחרונים הופצו בקבוצה פנימית של אנשי ראש הממשלה ציוצים קודמים של לוי מתקופת המחאות נגד המהפכה המשפטית בקפלן, וכן מהימים הראשונים למלחמה.

מתוך הראיון של גורי אלפי ואילון לוי (צילום :צילום מסך רשת 13)

עוד דווח כי רעיית ראש הממשלה זעמה על הפיכתו של לוי לפנים של ישראל בעולם, מתוך רצון ושאיפה שהמטה יהיה נקים מכל גורם שהיה מזוהה עם המחאות נגד הממשלה בתקופה שלפני המלחמה. הטיעון היה שיש צורך במתן הזדמנות לאנשים נוספים.

ממשרד ההסברה הלאומי נמסר: "הפרסום שקרי ואינו נכון".

בתגובה לדיווח, קרא חבר הכנסת דן אילוז: "אנחנו לא נחזור אחורה לפילוג של השישי לאוקטובר. אילון לוי הקדיש את החודשים האחרונים להגנה על ישראל בזירת התקשורת הבין לאומית. הוא עשה זאת בחן ובכשרון רב ועמד בגבורה כנגד תקשורת זרה עוינת. כמי שנמצא באותה זירה לא מעט, אני מעריך מאוד את עבודתו. אני מכיר את אילון שנים. הוא פטריוט, ציוני, שעזב הכל ועלה לארץ".

"הוא גם, לדעתי, טועה בהרבה דברים, כולל בדעותיו הפוליטיות. התווכחנו הרבה בעבר, ועדיין מתווכחים לפעמים", הוסיף, "זה לא מוריד בגרם ממה שאמרתי לפני ובטוב שהוא עושה למדינה. אמשיך להתווכח בעוצמה ובכבוד עם אילון על דברים עליהם אנחנו לא מסכימים ולהעריך את הטוב שהוא עושה למען מדינת ישראל".

לסיום אמר אילוז: "אני לא מאמין לתאוריות הקונספירציה שמתפרסמות בתקשורת הערב. כולם ידעו מהיום הראשון שאילון היה במחאה. זה פורסם בכל מקום. חלק מהיופי במה שעשה זה שהוא היה סמל לכך שעם ישראל התגייס כולו למאמץ, ללא תלות בעמדותיו הפוליטיות. שוב, גם הערב, התקשורת מנסה רק לפלג בינינו".