קבינט המלחמה צפוי להתכנס מחר (שלישי) באזור קו העימות, זאת לאחר שתוכנן תחילה בעמק יזרעאל. בעקבות המחאה של ראשי היישובים בגבול לבנון שלא יגיעו מחר לפגישה עם ראש הממשלה ושרי קבינט המלחמה - לשכת רה"מ עדכנה כעת את ראשי רשויות קו העימות כי הפגישה של ראש הממשלה והקבינט תתקיים בקו העימות באזור הגליל - ולא בעמק יזרעאל.

מטענים וחומרים כימיים: פיגוע רב היקף של דאעש סוכל בירושלים
משפחות החטופים התפרצו לדיון בכנסת: "על חמץ פירקתם ממשלה ועל זה לא?" | תיעוד

הרצי הלוי על איומי חיזבאללה מלבנון. צילום: דובר צה"ל

"הודעות ביטול ודחיה ממשרד רוה"מ על מפגשים שאמורים היו להתקיים בתחום קו העימות הפכו כבר לדפוס פעולה. ושוב, מחליטים בקבינט להזמין אותנו למפגש שאינו בקו העימות ואין למיקום שום קשר למלחמה בצפון", מסר בתגובה משה דוידוביץ' ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות. עוד הוסיף כי "זו החלטה תמוהה מאד מבחינתנו. אנו מחכים לפגוש את רוה"מ ומזמינים אותו להגיע אלינו למקום בו מתנהלת מלחמה יום יום, כבר יותר מ 105 ימים".

ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ התייחס בשבוע שעבר, במהלך הערכת מצב לרצח מירה וברק איילון בכפר יובל ולניסיון החדירה באזור הר דב: "המציאות בצפון לאלו שחיים ברצועת הביטחון הישראלית, לאלו שהתפנו, ולמעשה עבור כל תושבי מדינת ישראל היא קשה מאד, ובעיקר מחלישה את מדינת ישראל פנימה ואת מעמדה בעולם. בשביל לחזק את כוח העמידה של תושבי הצפון, בשביל משפחות המילואימניקים, בשביל שלא נתרסק כלכלית הממשלה חייבת להציב מטרות מובנות, ברות השגה עם לוח זמנים ולהתחיל לפעול על פי מטרות אלו באופן מיידי וכך שתושבי הצפון יראו בעיניהם את הפעילות".