נציגי משפחות החטופים התפרצו היום (שני) לדיון של ועדת הכספים שעסק בסקירה של נגיד בנק ישראל, ודרשו לשחרר מיד את יקיריהן שיושבים בשבי חמאס כבר 108 ימים.

זוהר אביגדורי ממטה משפחות החטופים הסביר בשיחה עם מעריב מדוע המשפחות החליטו לקטוע את הדיון בוועדת הכספים של הכנסת: "נקטנו בצעד הזה כי הולך ומסתמן שיש מגעים לעסקה, ואנחנו לא יכולים לחכות יותר ולא יכולים לאפשר לישראל למסמס את העסקה. אני מצפה מקבינט המלחמה להיכנס למשא ומתן, להודות שידו של חמאס על העליונה ולפעול על פי ערכי היהדות שעליה הוקמה המדינה - פדיון שבויים וסולידריות". 

שי ונקרט, אביו של עומר ונקרט, הוסיף בשיחה עם מעריב: "הם צריכים כל דקה להתעסק אך ורק בחטופים, בכל דקה לדון ב-136 החטופים. כינסו את ועדת הכספים לטובת משפחות עוטף עזה. המשפחות שיצאו מהעוטף לא רוצות את הכסף, הן רוצות את החטופים. נעשים דברים לא הכרחיים. אין תקומה בלי חטופים. המשאיות ההומניטריות ממשיכות לגדול. המשוואה צריכה להיות הומניטרי תמורת הומניטרי".

אודי גורן, בן דוד של טל חיימי שנרצח ב-7.10 וגופתו מוחזקת בעזה:"היו משפחות שפשוט איבדו את זה הוצאנו אתמול מכתב על ישיבת הממשלה שלא התעסקה לא במלחמה ולא בחטופים וזה בלתי נתפס. היום בוועדות למשל הפנו כסף למחזור ליום הילד הבינלאומי ועוד דברים שנחמדים בשגרה אך במצב שאנו נמצאים בו כל משאב צריך לעסוק במלחמה ולא במשהו אחר יש הרגשה של אטימות מצד ראש הממשלה אנחנו מבקשים תשובות. לצג האמירה על לחץ צבאי הוא משחרר כוחות המסקנה היחידה מהמעשים שלו היא הקרבת החטופים והשארתם בעזה".