21 חיילי צה"ל נפלו באסון הכבד ברצועה, כך הותר הבוקר (שלישי) לפרסום. זאת, כש-11 מהם טרם פורסמו. מאז שעות הבוקר, גורמים רבים במערכת הפוליטית הגיבו לחדשות הקשות.

אסון כבד בעזה: 21 לוחמים נהרגו מפגיעת רקטות במבנים שקרסו ובטנק
האסון ברצועה: טיל RPG פגע בטנק ובמבנים, והוביל לקריסתם על החיילים
היממה האחרונה היא תזכורת לכך שבשטח מתנהלת לחימה קשה מאוד | טל לב רם

ראש הממשלה בנימין נתניהו, כתב: "אתמול חווינו את אחד הימים הקשים ביותר מאז פרוץ המלחמה. אני מבקש לחזק את המשפחות היקרות של לוחמינו הגיבורים שנפלו בשדה הקרב. אני יודע שעבור המשפחות הללו, חייהן ישתנו לעד. אני דואב על חיילינו הגיבורים שנפלו. אני מחבק את המשפחות בשעת יגונן וכולנו מתפללים לשלום פצועינו".

"צה״ל פתח בבדיקה של האסון. אנחנו חייבים להפיק את הלקחים הנדרשים ולעשות הכל כדי לשמור על חיי לוחמינו. בשם גיבורינו, למען חיינו, אנחנו לא נפסיק להילחם עד לניצחון המוחלט", הוסיף. 

"בוקר קשה מנשוא, בו עוד ועוד שמות של טובי בנינו – מגש הכסף במלוא מובן המילה – מתווספים למצבת הגבורה, במלחמה שאין צודקת ממנה", ציין נשיא המדינה יצחק הרצוג והוסיף: "מאחורי כל שם נמצאת משפחה שעולמה חרב עליה באחת, משפחה שאנו מאמצים אל ליבנו ביגון ובכאב, ובה בעת בגאווה - על גבורת הדור, על השליחות והרעות, על הדבקות במטרה ועל אהבת העם והמולדת". 

פעילות כפיר בח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

כמו כן, כתב: "הקרבות העזים מתקיימים במרחב מאתגר ביותר, ואנחנו מחזקים את חיילי צה"ל וכוחות הביטחון שפועלים בנחישות אינסופית למימוש מטרות הלחימה. בשם העם כולו אני מנחם את המשפחות ומתפלל לרפואת הפצועים. גם בבוקר העצוב והקשה הזה אנחנו חזקים וזוכרים שביחד ננצח". 

שר החוץ ישראל כ"ץ, כתב: "בוקר מר. 21 לוחמינו שנפלו בעזה במלחמת הגבורה לחיסול האויב והשבת הבטחון לתושבי הארץ. 21 לוחמים שעזבו משפחה, אישה, בית ילדים כבר למעלה ממאה יום, שמחים על הזכות להגן עלינו. וכעת הם אינם. הצער והאבל כבדים מנשוא. אבל המשימה ברורה: השמדת חמאס והחזרת החטופים. ננשך שפתיים ונמשיך. אין לנו ברירה".

מי שעוד הגיב לבשורות המרות הוא שר הביטחון יואב גלנט: ״בבוקר הקשה והכואב בו בשורת האיוב מגיעה לבתים רבים בישראל, לב כולנו עם המשפחות היקרות בשעתן הקשה מכל. זו מלחמה שתקבע את עתיד ישראל בעשרות השנים הבאות -  נפילת הלוחמים היא ציווי להשגת מטרות המלחמה. שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחות חללי המערכה ואיחולי החלמה לפצועים״.

"בשורות קורעות לב הבוקר. תנחומים מעומק הלב למשפחות הגיבורים, עם ישראל כולו מחבק אתכם בלב שבור ודואב", כתב שר האוצר בצלאל סמוטריץ', והוסיף: "המחויבות שלנו היא שנפילת הבנים לא תהיה לשווא. הגיבורים הללו הם עמוד האש לפני המחנה שמורים לנו את הדרך להמשך המערכה המוסרית של עם ישראל,  עד שננצח את פני הרוע, עד שנגדע את החושך. יהי זכר הנופלים ברוך.