מלחמת חרבות ברזל: חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) שוחחה היום (שלישי) עם גדי נס בתוכניתו ברדיו צפון 104.5FM וביקשה להתייחס למתיחות המתמשכת בגבול הצפון. לדבריה, היא מסרבת לקבל את הערכת החסר של ישראל מול האויבים סביבה.

אסון כבד ברצועת עזה: 21 לוחמים נהרגו מפגיעה במבנים שקרסו ובטנק
"התפוצצו כנראה ממוקשים שכוחותינו הטמינו": מה שאפשר לספר על האסון בעזה

בפתח השיחה אמרה: "אני תמיד חושבת על האויב דברים הרבה יותר זוועתיים ממה שמערכים וממה שמציירים מתמונות המודיעין. כל עוד האויב, חיזבאללה, משקיף במשקפת על הבתים שלי בצפון אני לא מחזירה אפילו תושב אחד לשם".

בהמשך ביקשה חברת הכנסת גוטליב להדגיש כי לתפיסתה זו פגיעה בריבונות, "כשאין לי תושבים לא בדרום ולא בצפון כי הם חשופים. אני אחזיר תושבים מבלי שדחקתי את חיזבאללה צפונה? לא יקרה.

חובה של הקבינט והדרג המדיני לחשוב לבד כי אם הם היו חושבים לבד, תסלח לי, דברים מסוימים יכלו להימנע. אני אומרת את זה בצער רב, אבל אני לא מוכנה להחזיר תושבים לצפון כל זמן שבמשקפת משקיף חיזבאללה משקיף על האזרחים שלי. זה יהיה אסון וחוסר אחריות משווע להחזיר אזרחים לבתיהם".

נושא נוסף שנגעה בו חברת הכנסת גוטליב היא התנהלות ארצות הברית, והמעורבות שלה במלחמת חרבות ברזל. לטענתה, ארצות הברית מעוניינת בשתי מדינות לשני עמים, בעוד מנהיג חמאס חאלד משעל אמר השבוע בריאיון שיש מקום רק למדינה אחת, "רציתי להזכיר לנשיא ביידן שחאלד משעל התראיין השבוע ואמר שאין סיכוי לשתי מדינות – יש סיכוי רק למדינה אחת, והיא פלסטין.

"האויב הציוני שקם בשנת 1948 אין לו שום זכות קיום פה. אני לא מוכנה לדבר בשפה המערבית המלטפת הזו נוכח האויבים. הדבר היחיד שאני סומכת עליו זה רק על החיילים שלנו בשטח. מהם ידעתי שיש שינוי בשיטת הלחימה".

על האסון שהתרחש אתמול בעזה אמרה: "למה לא התקפות מהאוויר? אני נסעתי בשבת האחרונה ממש ליד הגבול. שבע שעות הייתי שם, ומטוס אחד לא היה באוויר. אז שלא יספרו לי סיפורים.

אני לא חיילת ולא לוחמת, ואני לא אגן עליך בשדה הקרב, אבל אני חייבת לחיילים והלוחמים לדרוש ששיטת הלחימה תהיה מהאוויר, ולא במלוכדים. לכן, אני אומרת שחובה על הקבינט ועל הממשלה לשים לידם אנשי חשיבה שלא מתוך המערכת".

פעילות כפיר בח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

עוד הוסיפה: "אני לא צריכה להזכיר לך שב־3 באוקטובר היה לי מקור שאמר שיש אימון ארטילרי בעזה שנועד לפגוע, האימון, במעוזות צבאיים. באותו יום צמרת צה"ל המליצה לדרג המדיני להעביר כספים לעזה. זה נראה לכם נורמלי? שאלתי אם יש את זה ביותר טירוף, אז אמרו לי 'טוב, היא לא יודעת מה המטרות שלה, ומה היא אומרת או לא אומרת', והינה הגענו ל־7 באוקטובר".

בהמשך ביקשה להדגיש: "אני לא אהיה יותר בהערכת חסר לאויב שלי. זה לא יקרה. נתניהו ראש הממשלה, אבל הוא לא מחליט מתוך בטנו. צמרת צה"ל מביאה לו סקירות כל הזמן. לצורך השיח בלבד - ב־7 באוקטובר היה אישור למסיבה ברעים.

היה צריך שזה יהיה מאובטח בצורה כזו או אחרת. ראש הממשלה לא ידע שהייתה מסיבה בדרום, ועוד מסיבה ליד. מעצם היותך ראש ממשלה יש לך אחריות על מה שקורה במדינה, ויש הבדל בין אחריות לאשם. אני חושבת ואומרת שכל מי שלוקח חלק בהחלטות - אתם חייבים להחזיק איתכם אנשים שלא מתוך המערכת".

לסיום ביקשה חברת הכנסת גוטליב להדגיש: "אני אומרת את זה בפה מלא. עם כל הכבוד. כל זמן שחמאס, ארגון טרור רצחני שנמצא בתודעת ניצחון. אין להם מה להפסיד. אנחנו נותנים להם דלק, וסחורות. על כל צעקה 'עכשיו' זה רק מרחיק את העסקה. אני מתנגדת להפוגה של חודשיים זה יסכן את מדינת ישראל, ואני לא יכולה לשתוק".