בחדשות 12 דווח הערב (שלישי) על הציטוטים מתוך הפגישה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נציגי משפחות החטופים, בה אמר, בין היתר, כי הוא מוכן "להשתמש בכל גורם שעוזר לי להביא אותם הביתה", בהתייחס לחטופים שנמצאים בשבי ארגון הטרור חמאס בעזה.

הפוגה בת חודשיים תמורת שחרור כל החטופים? חמאס דחה את הצעת ישראל | דיווח

על קטר, המאמצים לתיווך והמתיחות מול האמריקאים, אמר: "הם, יש להם מנוף. למה יש להם מנוף? כי הם מממנים אותם. אני מאוד כעסתי לאחרונה ולא הסתרתי את זה מהאמריקאים, שהם חידשו את החוזה על הבסיס הצבאי שיש להם עם קטר. למה לא אמרתם? אני מבקש מכם שתחזירו לנו את החטופים, זה לחץ, כי קטר, יש להם לחץ על חמאס". 

עוד פנה נתניהו למשפחות באותו נושא: "אני חושב שאתם צריכים לדבר ללב של הקהילה הבין-לאומית, כדי להפעיל לחץ על מי שיכול להפעיל לחץ. קודם כל, הגורם הראשון זו קטר, וכשאתם שומעים אותי מדבר, אתם לא שומעים אותי מודה לקטר. למה? כי קטר לא שונה מבחינתי מהאו"ם, במהות, היא לא שונה מהצלב האדום". 

בתוך כך, סוכנות הידיעות "AP" דיווחה כי חמאס דחה מוקדם יותר את הצעתה של ישראל למתווה עסקת חטופים חדשה, במסגרתה תתקיים הפוגה בלחימה ברצועת עזה למשך חודשיים - בתמורה לשחרור כלל השבויים מעזה, כך לפי גורם מצרי.