ראש השב״כ רונן בר תקף הערב (רביעי) את חברת הכנסת טלי גוטליב במכתב חריף אותו העביר ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה, וכן גם ליו"ר ועדת חוץ וביטחון, ליועצת המשפטית לממשלה ולמזכירו הצבאי של ראש הממשלה. 

גיא פלג זועם על ה"פייק" של גוטליב: "דברים הזויים, אוי לנו שהם נבחרינו"

״היום פרסמה חברת הכנסת טלי גוטליב ציוץ ובו פירוט שקרי אודות אירועים שהתרחשו כביכול לפני פרוץ המלחמה, לרבות טענה הזויה בדבר מעשים שבוצעו על ידי עובד שירות הביטחון הכללי. הפרסום כלל אזכור שמו של אתר האינטרנט שבו פורסמו הטענות השקריות וכן צילום מסמך של כותרת הכתבה. בכתבה באתר זה פורסמו פרטיו המלאים של איש השירות ובני משפחתו. יצוין כי בשולי הכתבה נרשם: ‘כתבה זו פורסמה מגורם עם חסינות פרלמנטרית׳", כתב בפתח דבריו.

לדבריו, "כידוע, סעיף 19 לחוק שירות הביטחון הכללי קובע, בין היתר, כי זהותם של עובדי השירות, בעבר או בהווה, חסויה ופרסומה אסור. מעשיה של חברת הכנסת גוטליב הינם מעשה עבירה מובהקים ועל פני הדברים הם מהווים גם עוולה אזרחית, אולם פנייתי מתמקדת בפגיעה בביטחון המדינה, אשר בוצעה ביודעין ובמכוון, ובהעמדתו של עובד שירות ובני משפחתו בסיכון לחייהם ולשלומם".

"בזמן שחברת הכנסת גוטליב מפרסמת זהויות של אנשי ביטחון, פועלים אויבי מדינת ישראל ביתר שאת להתחקות אחר זהותם, כדי לפגוע בהם ובבני משפחותיהם. מעשים אלה, מביאים להסטת קשב ומשאבים של כוחות הביטחון לטובת מאמצי הגנה ואבטחה, על המשמעות של הדבר בעת הנוכחית, ומחייב טיפול מהיר וחד על מנת שלא ישנו. קל וחומר שחברת הכנסת משמשת כחברה בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ונחשפת במסגרת זו גם למידע מסווג ורגיש״, סיכם.

בתגובה, השיבה ח"כ גוטליב וכתבה כי "הפוסל במומו פוסל. הבנתי שאתה טוען שפגעתי בבטחון המדינה. אצת רצת בתלונה ליו״ר הכנסת. אתה חייב להבין אתה לא מפחיד אותי. רק טובת עם ישראל ובטחון המדינה לנגד עיני. ‏מצורפת תגובתי מהר מהר לפני שתספיק להוציא צו איסור פרסום.‏יש לך כל כך הרבה הסברים לספק לעם ישראל".

כזכור, מוקדם יותר היום חברת הכנסת מהליכוד פרסמה בחשבון ה-X שלה "ידיעה" לפיה ראש המוסד דדי ברנע קיבל ידיעה מארצות הברית שטוענת ששיחה בין בעלה של שקמה ברסלר, ממובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית, למנהיג חמאס יחיא סינוואר יורטה ארבעה ימים לפני מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר.

"עדנה קרנבל מפרסמת שארצות הברית יירטה שיחות בין בעלה של שקמה ברסלר לגדול המרצחים יחיא סינוואר מספר ימים לפני התופת. ראש המוסד זימן את ברסלר לפגישה. זוכרים שרשמתי כאן על פגישה בין ברסלר לראש המוסד? זוכרים שמשרד רה״מ הוציא הכחשה לדבריי ואני הבהרתי שאני עומדת מאחורי דבריי? המקורות שלי ברזל!", כתבה גוטליב.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בשם המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים כי "מדובר במחזור של ידיעה שקרית. ראש המוסד לא נפגש, לא שוחח ולא זימן לפגישה את שקמה ברסלר מעולם. מדובר בפעם שנייה שבה חברת הכנסת גוטליב מפיצה שקרים משוללי כל יסוד".