חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) התראיינה היום (חמישי) בתוכניתם של ינון מגל ויוסי יהושע ב-103FM, והתייחסה לסערה שעוררה אתמול, לאחר שהאשימה את ראש המוסד דדי ברנע בקונספירציה, אודות פגישה עם בעלה של שקמה ברסלר, אחת ממובילות המחאה נגד הרפורמה המשפטית.

"יש לך הסברים לספק": ראש השב"כ סגר חשבון עם ח"כ גוטליב שהשיבה אש
ינון מגל נגד טלי גוטליב: "עושה פאול רציני, אין לי כוח לשטויות"

"אני ממש לא מצטערת", אמרה בפתח דבריה, "אני רק רוצה להבהיר שלפני המלחמה פרסמתי על פגישה בין שקמה ברסלר לראש המוסד. למרות הכחשה של משרד רה"מ והמוסד בהקשר הזה, אגב הכחשה שהדאיגה אותי מאוד. ההכחשה של משרד מאוד רה"מ הטרידה אותי ועדיין מטרידה. מה שמדהים זה שמי שיש אינטליגנציה במוחו יודע לקרוא בין השורות. את השיחות תבין בעלה של שקמה ליחיא סינוואר אף אחד לא הכחיש עד עכשיו, אז אחכה להכחשה. אולי תגידי לראש השב"כ שייזהר ויזהיר את עצמו מפני פגיעה בשמי הטוב, אבל כתבתי שהפוסל במומו פוסל". 

"ראש השב"כ התרגל להיות מאותרג, אתמול מינה שבעה מינויים מתחת לאף שלנו", הוסיפה, "אם במדינה שלנו יש אזרחים שחשובים שזו מלחמת יום כיפורים ש־50 שנה לא נחקור כלום, בסדר. כל זמן שהשב"כ מאפשר הסתה פרועה נגד הממשלה ושרים וחברי כנסת והאשמה בהובלה לטבח 7 באוקטובר, אני זוכרת מה היה לפני. את האזהרות שלי ב־3 באוקטובר מפני אימונים בעזה, אמרו שאני לא יודעת מה אני מדברת. איפה המודיעין הדגול שלי?".

טלי גוטליב, דדי ברנע (צילום: אבשלום ששוני,יונתן זינדל, פלאש 90)
טלי גוטליב, דדי ברנע (צילום: אבשלום ששוני,יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר מכן גוטליב לא היססה ואיימה על רונן בר: "שראש השב"כ יחשוב טוב טוב לפני שהוא מאשים אותי בפגיעה בביטחון המדינה. אמשיך לעשות את זה כפי חובתי לטובת ביטחון המדינה ועוטף המדינה, ובעיקר אצא כנגד ניסיון מחריד של קונספציה הזויה שעדיין בזמן לחימה ממליצה על הכנסת פועלים מיו"ש כי אם לא יהיה טרור. רוב העם לא מוריד את ראשו, עם ישראל יודע שבמה שאני אומרת יש ממש. אני לא מדברת על עדנה קרנבל, אלא על פגישה בין ברסלר לראש המוסד. התגובה המכחישה לא נכונה, ויש עניין רב למשרד רה"מ ולמוסד להכחיש". 

"כשפרסמתי את זה פנה אליי ינון מגל, אמר לי שראש המוסד חבר שלו וביקש שאוריד את הפרסום ושזה לא היה", טענה חברת הכנסת, "מה אתם חושבים? שראש המוסד התקשר אליי? אני לא חייבת חיסיון לינון. עצם זה שראש מוסד מדבר עם מישהו על מה שאני כותבת לכאורה, זה לא נשמע תמוה? איפה המודיעין שלי? איפה אנחנו חיים? אתם יכולים להכחיש עד מחר. מי שאחראי על איסוף המודיעין בעזה זה השב"כ".

"אילנה דיין חשפה מסמך סודי ביותר שדיבר על אירוע אחד על אחרי השני", הוסיפה, "איפה מי שאמור לקרוא את זה? אתם יכולים לשתוק עד מחר. אתם התרגלתם שנים ובעיקר צמרת הביון התרגלה שכל מה שהם אומרים כולם מורידים את הראש. אני לא התרגלתי. תשאלי את עצמך למה שקמה נפגשה עם ראש המוסד. מה את חושבת, שרציתי לגלות שאין לי על מי לסמוך ברמה המודיעינית? זאת חובתי כחברת כנסת. אוי לי אם הייתי סומכת בעיוור על כל מה שאמרו לי".

על היוזמה להדחתה מוועדת החוץ והביטחון, אמרה: "אני לא מודאגת מזה ולא אודח מהוועדה. אני בטוחה שאנשי הימין בשמם אני מדברת שמחים ונושאים עיניים לאומץ שלי לומר את האמת שכל ישראלי בר דעת יודע. איפה השב"כ שישמור על רה"מ והממשלה מפני הסתה פרועה ומפני קריאות דם על הידיים? שתקום כבר ועדת חקירה ממלכתית, שנדע כבר מה היה כאן, איך נתפסנו במערומינו בצורה כל כך איומה. ראש הממשלה מקשיב לי, הוא לא צריך לגבות את האמירות שלי. הוא מעולם לא ביקש ממני, ואני לא מאמינה שנתניהו יבקש ממני לא לפרסם משהו". 

בתגובה לדברים, אמר ינון מגל: "אני מאשר, ביקשתי ממנה להוריד את הפרסום, אחרי שביררתי במוסד את הפרטים, אף אחג לא ביקש ממני לעשות זאת כי בטחון המדינה חשוב לי, וכי הפרסום היה שקרי". 

בהודעה מטעם המוסד נמסר: "מדובר במחזור של ידיעה שקרית. ראש המוסד לא נפגש, לא שוחח ולא זימן לפגישה את שקמה ברסלר מעולם. מדובר בפעם השנייה שבה חברת הכנסת גוטליב מפיצה שקרים משוללי כל יסוד".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM