לאחר הסערה שנוצרה סביב חשיפת עיתון "הארץ" אודות ההתייעצות בין לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין הצנזור הצבאי הראשי, תת־אלוף קובי מנדלבליט, סביב אישור פרסום ההקלטות בפגישה עם משפחות החטופים, הערב פרסמה (חמישי) לשכת ראש הממשלה הודעת הבהרה.

האח השכול התפרץ לעבר השר גנץ, המשפחה מבהירה: "לא לסיום המלחמה" | צפו בתיעוד
משפחות החטופים נגד נתניהו: "ההדלפות מהפגישות מגיעות מלשכת רה"מ"

"בניגוד לפרסום, לא התקיימה שום התייעצות בין לשכת ראש הממשלה לצנזור טרם פרסום ההקלטות מפגישת ראש הממשלה עם נציגי משפחות החטופים, ולשכת ראש הממשלה לא אישרה את הפרסום". לדבריהם הטענות הן שקריות והלשכה לא הקליטה, אישרה או פעלה להפצת ההקלטות.

כזכור, מוקדם יותר פורסם ב"הארץ" כי הצנזור הצבאי הראשי, תת־אלוף קובי מנדלבליט, התייעץ עם לשכת ראש הממשלה בשאלה אם להתיר לפרסום את הקלטת שיחת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם משפחות החטופים, שבה דיבר בגנותה של קטאר והלשכה תמכה בכך.

בהקלטות, נשמע נתניהו מותח ביקורת על קטאר בשיחה עם משפחות החטופים. "קטאר לא שונה במהות מהאו"ם. היא לא שונה במהות מהצלב האדום ובמובן מסוים היא אפילו יותר בעייתית – אין לי אשליות לגביהם". דבריו עוררו זעם בקטאר שגינתה אותם בתקיפות.

בעבר ביקשה לשכת רה"מ להתיר פרסומים על סוגיות רגישות הקשורות לביטחון המדינה אם הדבר תאם את האינטרסים של ישראל. זאת, כחלק ממדיניות סדורה הקשורה ליחסים הבינלאומיים של המדינה.